Alla inlägg den 12 september 2009

Av Fia - 12 september 2009 08:02

Igår kväll blev så Emmas myskväll äntligen av. Den var utlovad förra veckan men jag var ju sjuk då och den fick skjutas på framtiden. Emma tillsammans med två kompisar från klassen hyrde en film igår och fick sitta för sig själva nere i källaren. De hade jätteroligt och satt uppe alldeles för länge innan de slutligen kröp till kojs framåt 11. Tro nu inte att de sov länge i morse för det. Vid sju hörde jag att de vaknade så jag gissar på tre trötta men glada tjejer idag:D Just nu sitter de och kolla på filmen för tredje gången uppe i soffan tillsammans med småsystrarna. Det verkar som filmen gick hem hos Emma trots att hon inte ville hyra den alls i affären. Inte förrän jag fick in och förklarade att filmen var som LasseMajas detektivbyrå gick hon med på att kolla på den, motvilligt, men hon har skrattat många ggr under filmen:) Misstänker att en ny film har seglat upp på favoritplatsen. Vad de kollar på? Spy kids.

I veckan hade vi föräldramöte i skolan och vilken skillnad det är på lärare! Vi har ju kvar vår underbara R-M och hon istället för att känna sig hotad av alla våra åsikter ser det som en tillgång och resurs. Hon skriver tom i veckobrevet att hon tycker om att det är högt i tak och att vi har mkt åsikter och trots att hon inte alltid håller med så är det bara positivt. Dessutom har hon så mkt sinnesnärvaro att hon kan skämta om vår ovilja mot rektorn;) Rektorn förresten kommer gå i pension om ett år. Jippi!!!! säger jag även om det innebär att jag iaf måste förhandla med henne om Linnéas skolstart och resurstid. Fast jag har å andra sidan både skolteamet och resursteamet bakom mig... Det ska bli ett intressant möte med henne i januari när vi tänkte ha det.

Av Fia - 12 september 2009 08:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards