Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av Fia - 31 augusti 2009 12:53

kille i magen. Vet inte alls varför jag tror det utan det är mer och mer en känsla som växer fram. Allting är annorlunda från de andra gångerna men å andra sidan har ingen av mina graviditeter varit likadana... Som sagt, det är en känsla och känslor går inte att förklara!

Vet inte ens hur jag ställer mig till en kille?!?! Jag har tre tjejer och det är på ngt vis så det ska vara att vi bara har flickor. Jag kan inte föreställa mig mig som en pojkmamma men varför inte??? Jag tillbringar redan nu större delen av min fritid på fotbollsplanen eller på andra sporter. Jag jagar en liten treåring som aldrig kan sitta still och jag plockar undan pistoler mer än jag plockar undan dockor om dagarna. Ska man gå på normen som sägs skilja killar från tjejer så har jag redan tre killar;) Enda skillnaden är väl att jag inte tvättar kasonger utan bara trosor. Dessutom får jag nästan panik inför tanken på en liten kille. hur gör man med såna????? Jag kan ingenting om killar och så fort det är kalas där födelsedagsbarnet är en pojke står jag handfallen för vad leker såna med????

Okej, jag är skitlöjlig jag vet men jag får iaf nästa panik inför en ev pojke. Jag kan inte den sorten, punkt slut! Har vi plats i vår familj  för en pojke???? Fast tro nu inte att en pojke inte är välkommen. Egentligen spelar det ingen roll men när jag försöker förbereda mig mentalt för ett barn till är det alltid automatiskt en tjej och tanken på pojken som blir mer och mer verklig i känslan är svår att föreställa sig...


___________________________________________


Förresten, jag kanske kan få ordning på alla sammandragningar och börja leva ett mer normalt liv:D Bm ringde precis och de hade fått svar på odlingen. Det var en urinvägsinfektion och troligen var det orsaken till alla jobbiga sammandragningar. De hade redan skrivit ut ett recept till mig men åt fanders fel sort. De hade skrivit ut Selexid som jag är tokallergisk mot(sist jag åt det hamnade jag på akuten, kopplad till EKGapparaten för jag fick arrytmier). Det hade inte stått ngt om att jag var hyperallergisk mot just pc i min journal men hon skulle fixa så jag fick mitt gamla vanliga Abboticin istället:) Misstänker att hon kommer vara attans snabb att skriva in CAVE PC med versaler som det står överallt om mig;) Det sade jag till om på inskrivningen men samma dag började de med nytt journalsystem...


Håll nu tummarna för att jag ska kunna gå på promenader igen utan att jag får värkar!

Av Fia - 31 augusti 2009 07:47

Igår var dags för vårt lag att arbeta på yrsadagarna. Att det var ett jippo det har vi förstått eftersom vi bor på gatan men inte hade jag klart för mig vilken folkfest det faktiskt är! Massor av människor från hela uppland som träffas och tittar på fotboll av varierande svårighetsgrad. Det finns hamburgerstånd, chokladhjul, kiosk och försäljning av lagkläder, gratis utdelning av bullar/saft till alla spelare och deras ledare och det var vår uppgift.

Jag och Cecilia parkerade oss vid vårt lilla bord redan vid halv nio på morgonen för att bära ut bullarna och göra iodning saft mm. Fick excellent hjälp av en pappa i laget som hämtade vatten i en 15literdunk som vi blandade saft i. Han tyckte väl att gränsen fick gå vid att en gravid kvinna skulle släpa på den:D Det är bara att tacka och ta emot! När vårt pass var slut efter en timme så kom ingen och avlöste oss. Lite snopet men vi hade trevligt och upptäckte inte det förrän de redan var 25 minuter sena iaf så det gick nog ingen större nöd på oss. Däremot blev det lite kyligt efter ett tag i vinden så vi värmde oss lite i tältet som chokladhjulen stod i eftersom ingen var sugen på bullar vid den tiden mer än ala funktionärer då:) Vid halv11 kom så äntligen en pappa som hade tre sjuka barn hemma och en fru som var bortrest eller jobbade eller nåt. Hon kunde inte hjälpa honom. Han fick mitt nummer iaf för han kunde absolut inte stå längre än en timme och jag har inte så långt till planen:)  Den han skulle stå med dök inte heller upp:( Tjugo i tolv, ringde han till mig för ingen hade dykt upp!!! Men jag slapp gå ut för det kom en precis när vi pratade. Efter det trillade det dock på tror jag. Grannarna hade tiden efter tillsammans med en annan pappa som stått i kiosken hela morgonen för sin andra dotters lag:) En timme senare när Linnéas match var slut var de försvunna men en annan pappa kom istället. Jag och tränaren Carina konstaterade att vi måste ta oss ett snack på ett möte framöver om vikten att ställa upp för laget och att meddela om ngt händer.

Jo, Linnéa spelade också match igår! Vi gjorde inget annat än att ränna där ute på fotbollsplanen;) Linnéa och hennes kompisar delades upp i två lag och spelade med mer glädje än kunnande kan man nog lugnt sagt säga. Huvudsaken är att de har roligt är parollen och det som är bäst är att Josef deras UNGA tränare har precis lika roligt och han får med sig tjejerna in i spelet. Linnéas lag fick storstryk eftersom de var en man kort. Mira ville inte spela utan stod först bara och tittade på mitt på planen men sen satte hon sig ner istället och vägrade vara med. Linnéa försökte dra iväg henne och även bära iväg henne men Mira väger ganska mkt mer än spetan Linnéa så framgången var väl inte given;) Linnéa fick spela själv istället och hon springer som en gasell över planen. Snabbare än de flesta men kroknar först så vi har en sprinterdrottning i vardande:) Josef uppfattade dock att hon inte orkade springa längre i slutet av den lååååånga matchen och ställde henne i mål istället. Ni har fattat vid det här laget att jag gillar josef va;) Han är helt enkelt kanon med dessa småtjejer  och mot alla andra för den delen också.

Efter fotografering av laget var det sen dags för födelsedagskalas. Farmor fyllde år igår så vi åkte iväg till Enköping igår och hon bjöd på jättegod middag. Jättetrevligt även om alla var rätt trötta efter en intensiv helg, var och en hade haft roligt på sitt sätt;)

Idag är det som sagt vardag igen och på dagens planering står städning och handling. Spännande värre;)

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards