Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Fia - 27 augusti 2009 21:53
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Fia - 27 augusti 2009 12:19

Jag är nu i vecka 26 och det var dags för andra kollen för denna graviditet. Varenda graviditet hittills har migg blodtryck rasat iväg lite för mkt lagom till denna koll så det var med viss spänning som trycket togs. Gissa om jag blev förvånad när det var toppen! Det ligger på 130/85. Det är aningens högre än innan(120/80) men fortfarande normalt och bt förväntas stiga lite i mitten eftersom man har massor av extra blod i kroppen nu för att täcka upp det ökade cirkulationsbehovet som även ska räcka till bebisen. HB(järnvärdet) var lite lågt men normalt för mig, dvs 110 så jag ska fortsätta knapra järntabletter och öka på med en annan sort också. Bebisen levde rövare när vi lyssnade så antal hjärtslag fick jag inte veta men livlig var den. Barnmorskan tyckte att det var roligt att lyssna så hon fastnade med dopplern där:D Magen mättes upp till 26cm(s/fmått). Nu ska jag tillbaka om tre veckor igen, en vecka tidigt eftersom jag har en historia med högt bt men jag slipper springa där varenda vecka som det har varit de andra gångerna. Skönt!

Vi bestämde också att vis ka skicka iväg en urinodling. Stickan var negativ men eftersom jag har haft så mkt sammandragningar som dessutom blir regelbundna när jag går så var det klokt. Annars kommer jag helt enkelt få gilla läget och ta det lugnt denna graviditet och kanskse planera in en bebis före utsatt tid! Från v 36 var det fritt fram att börja gå som vanligt igen eftersom bebisen då klarar sig så bra utan hjälp om den kommer ut då. Man slutar iaf stoppa förlossningar då. Den som lever får se. Denna vilde kanske är som Linnéa som också hade ltie bråttom ut i mitten men sen surade till och stannade till vecka 42+1... Det hoppas jag verkligen inte! Runt vecka 38 låter precis lagom:D

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards