Alla inlägg den 25 juli 2009

Av Fia - 25 juli 2009 16:06

Sedan vi fhetlyttade in här i huset för 3,5år sedan har jag med en dåres envishet skurat golven(trägolven) med såpa. Mest har jag gjort det för att golven i princip är obehandlade då lacken nötts av under årtionden och tja, de behöver slipas om men vem prioriterar det när man har huset fullt med barn??? Inte vi iaf:D Golven har i sanningens namn sett rätt bedrövliga men jag har fortsatt med såpan och nu äntligen ser de nästan vettiga ut! Det märks ffa att träet i golvet börjar få lite mer lyster och det har bildats en yta på det så det är numera rätt lätt att torka av dem. Bara för skojs skull googlade jag lite kring det här med såpa och vatten och förr i tiden gjorde man precis så som jag har gjort med ett undantag. De kalkade golven först för att få en silvrig yta. Kanske ska göra det???? Nåja, jag är rätt nöjd över min bedrift iaf:D Golven mår bätre och har mer glans vilket var syftet... Nu ska jag bara såpa in golvet mellan ytterdörrarna också för där är det HELT obehandlat trögolv... Inte vackert kan man nog påstå!

Nu ska vi åka iväg till mamma och pappa och äta upp fiskarna vi fiskade upp förra helgen.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards