Direktlänk till inlägg 24 juli 2009

Gamla elever

Av Fia - 24 juli 2009 16:51

Idag var vi på Ica maxi jag och småttingarna. De ville bli inlämnade på barnförvaringen(minilandet) och tro det eller ej men de stannade faktiskt där riktigt länge. Linnéa stannade hela tiden och Ida stannade nog säkert 20 minuter innan jag blev ropad på. Det är rekord för att vara henne. Hon brukar bara stanna fem i vanliga fall:D


När jag stod och plockade grönsaker stötte jag okcså på en gammal elev från Villan. Hon berättade att hon och hennes två kompisar har alla lyckats få godkänt i betyg, sökt in på gymnasiet OCH kommit in på det som de hade sökt i första hand. Den jag träffade hade kommit in på bilmekanikerutbildningen(som klippt och skuren för det!) och det stora här var att den ena tjejen kommit in på frisörutbildningen! Det är ju buskul för dem och hur nu hon kom in där förstår ingen men de hade säkert en kvot att fylla eller nåt. Det spelar ju ingen roll, bara att denna tjej äntligen får en chans i livet och får göra det hon vill!!!!!!!!! Det gladde min dag att få höra om dessa tjejer och att det går bra för dem:D Det är ju det vi jobbar för!

Det var annars länge sen jag gjorde dagens hyss förresten. Ida har inte slutat om ni trodde det men jag har inte tid att skriva om det alltid, eller inspiration... Idag tog hon ett sprillans nytt vällingpaket och började göra välling själv... Har ni ngn aning om hur det ser ut när ngn på tre år gör fem liter välling själv i en bunke där det får plats två liter???? Det är inte en vacker syn kan jag tala om:P Jag hade satt på en ny film till LInnéa och Ida att titta på och trodde faktiskt att intresset skulle hålla sig lite längre än de tre minuter min dusch tog. Så fort jag stängde av vattnet hörde jag att hon grejade och frågade då vad hon gjorde... Gissa hur fort jag var ut när jag hörde att hon städade;) Dessa fem liter vatten och paktetet med vällingpulver hade på ngt konstigt sätt råkat hamna även ute på altan och det var där hon stod med moppen och diskmedlet när jag kom ut. Eller snarare, diskmedlet fanns på golvet i köket och ute på altan men nästan ingenting kvar i flaskan. Fantastiskt vad det löddrar och vad halt det blir när man ska försöka torka upp det sen:D Jag var lite sur efter detta påhitt så det dröjer innan hon kommer få välling igen! Då slipper jag köpa ny vällingburk för den gamla har spruckit;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards