Alla inlägg den 24 juli 2009

Av Fia - 24 juli 2009 16:51

Idag var vi på Ica maxi jag och småttingarna. De ville bli inlämnade på barnförvaringen(minilandet) och tro det eller ej men de stannade faktiskt där riktigt länge. Linnéa stannade hela tiden och Ida stannade nog säkert 20 minuter innan jag blev ropad på. Det är rekord för att vara henne. Hon brukar bara stanna fem i vanliga fall:D


När jag stod och plockade grönsaker stötte jag okcså på en gammal elev från Villan. Hon berättade att hon och hennes två kompisar har alla lyckats få godkänt i betyg, sökt in på gymnasiet OCH kommit in på det som de hade sökt i första hand. Den jag träffade hade kommit in på bilmekanikerutbildningen(som klippt och skuren för det!) och det stora här var att den ena tjejen kommit in på frisörutbildningen! Det är ju buskul för dem och hur nu hon kom in där förstår ingen men de hade säkert en kvot att fylla eller nåt. Det spelar ju ingen roll, bara att denna tjej äntligen får en chans i livet och får göra det hon vill!!!!!!!!! Det gladde min dag att få höra om dessa tjejer och att det går bra för dem:D Det är ju det vi jobbar för!

Det var annars länge sen jag gjorde dagens hyss förresten. Ida har inte slutat om ni trodde det men jag har inte tid att skriva om det alltid, eller inspiration... Idag tog hon ett sprillans nytt vällingpaket och började göra välling själv... Har ni ngn aning om hur det ser ut när ngn på tre år gör fem liter välling själv i en bunke där det får plats två liter???? Det är inte en vacker syn kan jag tala om:P Jag hade satt på en ny film till LInnéa och Ida att titta på och trodde faktiskt att intresset skulle hålla sig lite längre än de tre minuter min dusch tog. Så fort jag stängde av vattnet hörde jag att hon grejade och frågade då vad hon gjorde... Gissa hur fort jag var ut när jag hörde att hon städade;) Dessa fem liter vatten och paktetet med vällingpulver hade på ngt konstigt sätt råkat hamna även ute på altan och det var där hon stod med moppen och diskmedlet när jag kom ut. Eller snarare, diskmedlet fanns på golvet i köket och ute på altan men nästan ingenting kvar i flaskan. Fantastiskt vad det löddrar och vad halt det blir när man ska försöka torka upp det sen:D Jag var lite sur efter detta påhitt så det dröjer innan hon kommer få välling igen! Då slipper jag köpa ny vällingburk för den gamla har spruckit;)

Av Fia - 24 juli 2009 08:31

på att maken ska få semester känns denna sommar:( Han berättade att han skulle gå i slutet på juli så då stä llde jag in mig på nästa vecka men nu blir det inte så heller utan veckan därpå!!!! Inte ett dugg kul helt ärligt och han är så trött och sliten själv efter sina idiotarbetstider sista veckorna att han inte ens klarar att hålla sig vaken ens en halvtimme när han kommer hem. Barnen har han inte träffat mer än ngn enstaka timme på flera veckor. Jag vill ju att han ska få vara ledig och vila upp sig! Som det är nu åker han hemifrån vid halv sju och kommer oftast hem vid halv elva, sällan tidigare men ofta senare... Den veckan han är ledig ska jag nog förbjuda honom att göra ngt hemma alls!!! Det innebär att jag måste dra iväg med honom hemifrån den veckan... Husvagn alltså! Vi hade tänkt åka till svärmors sommarstuga nästa veckan när han skulle vara ledig eftersom hon är bortrest men nu kommer ju inte heller det funka... Funderar på om jag och barnen ska åka dit några/någon dag iaf för att vattna lite blommor, bada lite och så. Kanske en tur på KOlmården??? Då är vi ju nästan framme, nåja nästan iaf;) Om vi åker dit nästa helg så borde ju maken hinna ner också... Tål att fundera på det där!


 Annars idag regnar det och jag måste säga att jag faktiskt gillar regn. Efter gårdagens kvalmiga väder är det skönt med lite friskare luft. Dessutom har man en ursäkt för at stanna inne. Fast jag måste handla idag, mat. Det är mindre kul.


Handla gjorde jag faktiskt igår också fast roligare saker... Jag packade in Emma och Linnéa i bilen(Ida var hos mormor några timmar) och åkte iväg till lindex. Där köpte vi de första bebiskläderna. Det blev ett set med byxa, tröja och tossor, två bodys- en vit och en med massa små figurer på, ett par vita byxor,en brun och vitrandig pyjamas, en hjälmmössa och sist två par strumpor. Tänkte sprida ut inköpen lite framöver för att sprida kostnaderna. Har också kommit på att jag nog måste köpa en overall ändå för mina andra barn har haft sin fleece till våren och det har med näppe gått. Fast denna bebis föds ju två månader tidigare så jag kommer behöva en i en större strl också... Nåja, det är ingen brådska! De första 3 månaderna räcker den befintliga rätt väl om nu inte denna lilla kommer växa så mkt mer än syrrorna som inte direkt rusat uppför några kurvor:)

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards