Alla inlägg den 23 juli 2009

Av Fia - 23 juli 2009 10:47

Idag när jag nästan är barnfri och bara har Ida bestämde jag mig för att gå upp på vinden och kolla efter barnkläder, eller snarare bebiskläder. Vet ju att jag sålde iväg hur mkt osm helst allt eftersom Ida växte men var osäker på hur mkt av det pyttiga som försvann... Jag måste ha gjort ett riktigt bra jobb! Jag hittar två overaller(en fleece och en täckoverall utan ben). Fleecen sparade jag av sentimentala skäl eftersom det har varit både Emma och Linnéas första överall. ida föddes mitt i sommaren och behövde således inte den. Den andra fick jag inte såld. Av det andra som fanns i strl 50/56 så har jag en tröja som är användbar möjligen för den är jätteful och ett par sparkbyxor med dålig passform som jag köpte till Emma eftersom det är en stork på och står anno 2000, det år hon tilverkades:) De har vare sig Linnéa eller Ida haft utan bara Emma som verkligen var pytteliten... Tyckte att detta verkade så otrligt lite så jag for upp en vända till men konstaterade att babysittern är kvar med sitt fula tyg men där tror jag inte bebisen bryr sig... Liggdelen till den gamla emmaljungan är kvar men inget chassi eftersom det gick sönder i handtaget. En lift finns kvar om vi behöver den också från en gammal slängd vagn men den passar inte i nuvarande vagnen alls. Några fler kläder hittar jag inte alls i den enda återstående kartongen med bebiskläder från strl 62-74 men får vi en tjej till så har vi iaf liiiiiite kläder där för framtida behov. Dock hittade jag bärsjalen och bröstvärmarna  som nog kan vara bra att ha i vinter. Det blir till att ut och shoppa och om ni nu tänker köpa en present till bäsen(släktingar alltså)så rekommenderar jag då kläder:) Nåja, vi har ändå en del grejer kvar från förr så lite kläder och en liggdel så klarar sig bebisen rätt bra:) En mysig filt ska jag köpa också i ullfleece eller liknande. Det kommer jag ihåg att jag saknade när åkpåsen var för varm och bara fleeceoverallen var för kall. Såå, även om detta blir sista barnet har jag lärt mig min läxa och kommer inte sälja denna bebis saker. Bättre spara och sen ge bort till framtida kusiner istället(eller hur Karin:)).


Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards