Alla inlägg den 20 juli 2009

Av Fia - 20 juli 2009 12:28

Ida har som minstingen i familjen mest bara fått hänga med på allting som sker. Rätt vanligt kan jag tro. Idag skjutsade jag iväg Emma till ett par kompisar(E+S) och där bor ju även S lillasyster B som är nåt år äldre än Ida men hur det nu var så började de leka och Ida ville inte åka hem. Hon fick således stanna en stund. Gissa vem som väntar på att telefonen ska ringa och säga att jag ska hämta hem henne. Törs jag gissa att jag helt oroar mig i onödan??? Hoppas det och att hon inte kör på i vanligt Idatempo för då lär hon inte bli långvarig;) Fast  mamman har fyra egna barn så jag gissar på att hon är rätt härdad!

Linnéa däremot går och surar lite för alla hennes kompisar är bortresta eller upptagna så hon är just nu ute och plockar hallon. Om hon plockar tillräckligt ska vi baka ngt. Fast vår uppfattning av tillräckligt är lite delade. Hon kom in efter att ha plockat femton hallon och tyckte att det var tillräckligt:) Jag gissar på att vi nog får ta hjälp av påsen med hallon i frysen för att hjälpa saker och ting på traven och för att vi ska få den där pajen hon längtar efter. Frågan är bara hur vi ska kunna trolla i hallonen från frysen utan att hon märker??? Vitsen är ju att hon ska vara stolt över sin prestation. Det ordnar sig nog.


Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards