Alla inlägg den 6 juli 2009

Av Fia - 6 juli 2009 10:06

igen och det känns som hon aldrig varit borta. Sju månader är annars ganska lång tid men hon smälter in så bra och trots att hon är ensam i livet(bortsett från släkten alltså) så trivs hon med vårt kaos:D Konstig människa;) Nej, men allvarligt. Det är rätt trevligt att ha henne här.

 Däremot kan jag ju flagga för att min tid vid datorn kommer sjunka rätt rejält. Den enda fungerande datorn är i hennes rum. Maken ska ta hem min bärbara från sitt jobb och installera den har han sagt men frågan är vilken vecka:) Det står nog inte högst upp på hans priolista vilket inte är så konstigt.

Den här veckan har jag just ingenting inbokat. Det är lugnt som i en filbunke. I morgon har jag läkartid på mvc och på torsdag är det ultraljud. Ska bli spännande att se om det verkligen finns ngt där inne. Ibland tvivlar jag som bara den. Har dock lovat mig att om bebisen mår bra ska jag köpa de första kläderna sen. Har spanat in en så söt pyjamas på Lindex som jag vill ha. En tvådelad vit med en liten grön sköldpadda på bröstet. Till det finns en liten mössa och tossor har jag för mig men är int säker. Mössan kommer säkert till användning i december(not!) och tossorna brukar mina bebisar vara för spinkiga för att kunna ha. De hasar ner hela tiden men pyjamasen är iaf otroligt söt.

Linnéas tå har för övrigt läkt ihop bra. Vi har inte haft den i bandage på flera dagar och det läker ihop alldeles strålande. Det är torrt ochf int. Hon går också på foten nu även om hon viftar lite med tån i luften. Ursöt:)

Förresten har det gått finfint med omöbleringen! Mårten och jag slet i lördags för att tömma Emmas rum. Har du ngn aning om hur mkt smågrejer en åttaåring har???? Jag vet, det är hiskeliga mängder. dessutom samlar hon på stenar, snäckor och annat... Nåja, Maken har burit och jag har skruvat ner allting, tvättat och städat så det har varit rent. Allting som hörde till Emma fick ställas ut i vardagsrummet. När det rummet var tomt skurade jag väggar och allting annat, strök gardiner och sånt och maken passade på att fylla i lite färg i olika skavanker. När det var klart bar han upp dubbelsängen och skruvade ihop den. Under tiden som han gjorde det hade vi ett oplanerad fredagsmys för Emma och hennes kompisar. Det var biovisning med tillhörande godis och popcorn vilket visade sig vara en hit. Vi fick barnvakt till Ida och Linnéa och de fick en trevlig stund tillsammans framför tv'n medan vi kunde jobba. Tur att barn inte bryr sig om röra för hur det såg ut i vardagsrummet med alla grejer!!!

Vi ställde också upp Emmas säng i hennes rum så hon hade ngnstans att sova men sen fick resten vara till söndagen. Då ställde maken upp bokhylland och bar in soffan i Emmas rum. När han var precis klar med det kom Emmas kompisar och ville leka igen. Jag föreslog att de väl kunde hjälpa till att bära ner allting i vardagsrummet till Emmas rum och på mindre än en timme var Emmas rum iordninggjort! Tre åttaåringar och en tioåring är väldigt effektiva och helt klart mysiga! Sen lekte de större delen av dagen i Emmas rum så jag gissar att Emma är nöjd.



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards