Alla inlägg under juni 2009

Av Fia - 8 juni 2009 10:33

I lördags hade vi nog kalas hela dagen utom precis på morgonen. Vi började med Idas födelsedagskalas. Jag hann inte ens hem från affären där jag på husmorsvis;) köpt tårtorna. Sen gick det i ett mest hela dagen för på kvällen kom mammagruppen på grillkväll och för en gångs skull kom nästan alla. Det var en som saknades. Hon var inte på partyhumör för hon hade fått sparken samma dag. Jag förstår henne:( Vi andra hade iaf kul och vi blev 20 personer som sprang omkring här hemma. Vi fick plats också trots busväder!

Jag kanske skulle berätta att vi fick plats så många och 20 till vid ett tillfälle för några bekanta till oss som tyckte att vi var trångbodda redan innan vi valde att skaffa Lillbuff i magen;) Fast det ska erkännas att när vi var dryga 40 här en gång var det tur att vädret var strålande för det var TRÅNGT men roligt!

I fredags var det ju också dags att skrämma iväg alla våra stackars studenter från skolan. Vi i revygänget gjorde vårt bästa iaf! Fast så värst rädda blev de inte men gud vad de skrattade:D Vi hade Allsång på Jälla med vår egen Micke Berghagen. Artisterna sjöng Snälla, Jälla(snälla snälla!) om betygshets, en skolblues, lite allsånger i form av Idas sommarvisa fast omksriven till mer icke barnvänlig text och så då La Voix. Det var nog det som drog mest s´kratt för herregud vad det lät! Inte en ton var ren. Föreställ er fyra tanter på scenen(med fula hattar, väska med stickning i och allmänt riktigt fula kläder) framf ör en orkester som har ännu fulare hattar och tanterna sjunger opera med själ och hjärta men så falskt att nästan fönsterrutorna sprack. Herregud vad kul vi hade! På fredag är det dags igen och jag längtar:) Då är det ju "mina" ungar som slutar!



Av Fia - 4 juni 2009 08:01

Undrar helt allvarligt hur bra grannen mår egentligen. Eftersom jag ingenting hört om att hämta pojken så struntade jag i det. Däremot hade en annan granne(barnssk ni vet) ombetts att göra det. Hon går dit, ringer på dörren en gång, två ggr, tre och fyra ggr men ingen öppnar. Hon ringer då pappan som ringer upp exfrun. Då är hon hemma men har förbjudit barnen att öppna dörren... De fick inte åka med barnssk utan hon hade ordnat så ytterligare en granne(vi harfem barn i samma klass i husen intill varandra) skulle få ta pojken... Tydligen är jag inte ensam om att pakta med pappan:D Jag hoppas verkligen att hon lugnar ner sig och börjar må lite bättre snart för sin och pojkarnas skull.


Bortsett från denna lite tråkiga inledning så fick vi en toppendag i Sthlm. Vädret hade kanske kunnat vara bättre men vi var inomhus mest hela tiden och när vi gick mellan de två museerna så var vädret helt okej och under glasstunden så sken solen:) Det var 23 VÄLDIGT trötta och nöjda barn på tåget hem sen:D Lite förvånande så tyckte de allra flesta att vasamuseet var det som var mest intressant! Kommer ihåg när jag var där med skolan själv och jag tyckte det var dödstrist:D Emma och hennes kompisar gick runt och läste på alla skyltar för varandra. De lärde sig en hel del.

Idag är det så dags för det årliga badet med fritids för Emmas del. De åker nu på morgonen och kommer inte hem förrän halv 4. De har fått ledigt från skolan hela dagen också. Det är några väldigt uppspelta tjejer som väntar på bussen gissar jag och lite extra speciellt är det nog också när det nästan bara är tjejer som åker för sexåringarna är för små för att följa med och av de äldre barnen så har nästan alla killar och tjejer valt det alternativa fritidset i kyrkan. Vår klass är undantagen då vi tjejmammor enades om att ha barnen kvar på skolan.

Jo!

Av Fia - 2 juni 2009 19:29

Jag är tydligen med på sångdelen iaf på revygänget i skolan:) Jag blev övertalad idag igen. Däremot avtackade jag mig spexdelen. Det är inte jag iaf:D

Av Fia - 2 juni 2009 19:15

Och jag svär vid min högra hand att jag aldrig mer kommer anordna en klassresa i en klass där det finns föräldrar som inte kan hålla sams.

För några dagar sen frågade pappan i familjen om jag visste om mamman ifråga skulle följa med på resan. Eftersom jag inte hört ngt alls svarade jag att nej det skulle hon inte eftersom anmälningstiden gått ut dessutom. Pappan frågade om vi kunde ta pojken det gäller i vår bil(vi bor grannar) eftersom han bor hos mamman denna vecka och hon inte kunde skjutsa. Det funkade för oss så jag svarade ja. Igår träffade jag mamman och berättade att hennes son gärna fick åka med oss på morgonen men då kläcker hon ur sig att hon hade tänkt åka med! Jaha? var mitt svar och hon pratade lite om att hennes exman minsann inte skulle tro att han bara kunde bestämma detta eftersom det var hennes vecka och sen gick hon tydligen hem, mailade mannen ifråga och sade att han hade paktat med grannarna(herregud, mitt liv är som robinson;)). Jag kan ta att de är osams men jag trodde verkligen båda hade förstått att jag ställde mig neutral gentemot dem. Jag har aldrig tagit parti för ngn av dem och tänker inte heller göra det men när jag blir anklagad för att pakta med pappan. Då blir jag förbannad!!! Tänker ta upp detta med henne och tydliggöra min ståndpunkt i ämnet. Herregud, vem har ngnsin rätt i en skilsmässa liksom mer än barnen? Jag har aldrig och kommer aldrig s tälla upp på detta intrigspel och om så är fallet så kommer jag inte ha med ngn av dem att göra. Mitt enda brott är att ställa upp när jag blir tillfrågad och om jag verkligen paktade skulle jag väl för tusan inte säga till henne!!!!!!!!! Nu är det bevisat iaf, vuxna mäniskor ska inte styra världen. Det ska nog barn göra! De har mer vett i huvudet än vi vuxna många ggr*arg*

Nu ska jag fortsätta packa väskan och fixa matlåda inför morgondagen. 

Av Fia - 1 juni 2009 13:02

Efter sju sorger och åtta bedrövelser bröjar det så äntligen närma sig en klassresa för Emmas klass. Vi ska åka till Stockholm och först åka till Aquaria för att sen promenera vidare till vasamuseet. Det stora problemet har varit att få tag i en buss som inte kostade skjortan och där gick vi bet men vi har ändå valt att ta tåget och åka buss i stockholm också. Det ska nog gå bra det med- hoppas jag! Vi har glömt att boka guide på vasamuseet men det går nog rätt bra utan också. Det är också roligt att så många föräldrar ställer upp och följer med. Det är nog en majoritet av alla familjer som har en representant utöver barnet:)

Jag har hoppat av revygänget på jobbet förresten! Det blir ingen Malena Ernman av mig, ens för en dag:) Jag har redan missat två träningar och imorse var det dags igen. Jag mådde konstigt som tusan, barnen strulade och vägrade bli klara i tid så när jag äntligen lämnat barnen på dagis var kl halv 9 och träningen hade redan börjat. Ibland får man bekänna sig segrad helt enkelt och just nu vill inte min kropp ställa upp på superstressat liv. Man kan nog säga att man reagerar olika för varje graviditet. Emmas var rätt enkel men jag var tröttare än tröttast i början och mådde lite småilla sen  mådde jag toppen. LInnéas spydde jag som en räv i 9 månader och mådde inte bra förrän jag börjat plussa. Dessutom hade jag jordens foglossning som läkarna sade skulle komma tillbaka värre nästa graviditet!!! Idas var superlätt från början til slut. Ingenting! Mådde toppen och jobbade till några dagar för förlossningen, ´faktiskt över BF(beräknad födelse). Den här gången mår jag inte illa men jag är trött, orkeslös och fixar inte stress alls. Om jag bara vilar lite varje dag eller tar det lugnt så mår jag toppen men om jag gör ngt utöver det vanliga så strejkar kroppen dagen efter, som idag. Igår var det fullt ös- medvetslös från morgon till kväll mest för att maken var bakis och det var kalas hit och dit, Karin och Yavus kom för att barnvakta så vi kunde köpa Idas present på IKEA och ett nytt parasoll!!! Kort sagt, jag vilade inget igår utan snarare rusade runt utan att äta och idag betalar jag priset:( Jobbar hemma idag med att rätta prov och snart ska jag hämta hem M(kompis) och Emma från skolan.  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards