Alla inlägg den 25 juni 2009

Av Fia - 25 juni 2009 21:21

Idag ar så den stora efterlängtade dagen för Emmas del när hon skulle få shoppa kläder som HON vill ha. Jag måste säga att även om jag gillar att shoppa så har det aldrig varit ngt Emma varit speciellt förtjust i utan hon har alltid varit totalt ointresserad men idag sprang hon mellan mig och Karin som höll ut vad vi trodde var av intresse. Hon hittade även en del som hon själv gillade och ibland ska man ha tur men det mesta fanns faktiskt på reaställningen:) Summan av dagen blev tre par shorts(vita korta, turkosa knälånga och gröna i ngn obestämd färgnyans som också var knälånga) Det som okcså är bra med Emma är att hon sällan tittar på vilken avdelning hon är på utan hon blandar friskt mellan kill och tjej och ffa byxor köps nästan alltid från killavdelningen eftersom de inte är lika tighta utan mer lösa i formen och därmed passar Emmas tyckande och kropp bättre:) Till shortsen köpte vi fem toppar(två linnen och tre t-shirtar) varav allt var rea utom en tröja. Linnéa och Ida fick okcså matchande vita shorts och ett rosa linne som tröst för de behöver ingenting just(ärver nästan allt). Summa för alla plagg blev 600:-, räknade ut att vi fått mer i rabatt än vi betalat så man kan inte låta bli att undra hur mkt affärerna lägger på prismässigt på sina kläder???? Förmodligen har de liiiten vinst även på en tröja som kostar 29,50! Nåja, ja gär toppennöjd och det är huvudsaken och Emma så klart!

 Vi avslutade dagen hemma i trädgården tillsammans med Karin, Yavuz och grillen i kvällens sista solstrålar på framsidan. Inte helt fel!


Av Fia - 25 juni 2009 10:48

Faster Karin ringde igår och undrade om vi ville bada med henne idag innan shoppingrundan. Jag svarade att jag nog gärna avstod eftersom jag inte har vidare lust att visa upp mina sköna, nydekorerade ben för allmänheten eller ens för Mårten faktiskt men hon valde att ta barnen med sig och åka till Fyrishov:D Emma är på lägret så jag är ensam hemma en stund men jag ska strax åka iväg och kolla efter kläder som passar även runt magen.


För er som inte är insatta i graviditetens skönhet så är mina nydekorerade ben en förfinad omskrivning av ngt som jag klarat mig undan tre graviditeter men inte nu längre. Jag har fått jordens åderbråck på benen i knähöjd och det finns inte en chans att jag tänker visa dem i sommar eller nånsin om de inte bleknar(gör de det?!?!?!?). Ser iaf förjäklig ut och önskar att jag bodde i Norge där man visst får operera såna;( Man kan ju tycka att hängande bröst och mage samt bristningar lite här och där är krigsskada nog för barnafödandet men detta är ju mkt värre!!!!!!



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards