Alla inlägg den 24 juni 2009

Av Fia - 24 juni 2009 08:13

Emma har börjat friidrottsläger denna vecka och det verkar faktiskt vara kul! Fast vad gillar inte den ungen när det är sportaktigt??? Jo, det skulle vara gymnastik då men det är nog mest för att hon vet vilken träning som ligger bakom:) Hon kommer aldrig bli ngn sprinter konstaterade jag. Hon hade sprungit 60m på 12,35... Jag vet att jag sprang på 9 blankt i min ungdom men jag var snabbare än brorsan då också. Nu springer jag inte alls. Tycker inte om det. Om jag vill bli "bröstslappad" så kan jag bli det utan att springa! Har hittills aldrig hittat en bra behå som håller ihop en H-kupa utan allt för mkt gung(när man springer alltså) och då köper jag ändå behåar i 600:- klassen för allting annat är bara att glömma:( Som ni förstår så är jag inte mkt för dessa bombos som skaffar sig megabröst för de har inte en aning om vad de ger sig in i;)


´Nåja, nog tjatat om bröst. Eftersom grannpojken också går på lägret så är det också himla skönt med körningen dit och hem. Vi tar varannan dag och det innebär ju att varannan dag är man hemma eller har möjlighet att göra vad man vill. inte dumt alls! Igår när det var min tur att hämta så passade vi på att svänga förbi Barnens hus. Jag var på jakt efter en badpool till småttingarna med rutschkana, palm och sånt. Tyckte den verkade läcker men den fanns inte. Frågade Anso som jobbar där tillika vän om jag var blind men det var jag tydligen inte. Den fanns förra året men jag gick därifrån med ett piratskepp med flagga, mast och hattar och allt. Var lite osäker på hur det skulle tas emot men det blev jordens succé! Alla barnen lekte i den i flera timmar igår. Den har vattenkanoner, skjuter bollar från andra kanoner, en skattkista och svärd/sköldar mm och så var det halva priset på den:) Jag gillar rea!

Appropå rea så ska jag, Karin och barnen shoppa loss imorgon. Emma har gnällt sista tiden på att hon inga kläder har fast hela garderoben har varit full. Det mesta tror jag hon kan ha fortfarande men smaken har ändrats lite(läs mkt!) och eftersom det mesta av garderoben har varit knökafull med rosa, glitter och sånt fick hon själv plocka ur den och lägga allting i två högar. En för sånt hon gillar och en för sånt hon inte vill behålla... Högen med sånt hon inte vill ha upptog hela hennes säng sen och kvar i garderoben låg det fem ynka tröjor och ett par byxor... Då vet jag att det finns två jeans till i tvätten men trots det är det rätt tomt:) Jag vet att det var länge sen hon fick nya kläder för större delen av garderoben var sånt vi köpte när hon började sexårs så det kanskse är på tiden! Småttingarna kommer väl förhoppningsvis växa i 134/140 ngn gång och vilja ha lite iaf. Linnéa är ju mer tjejig än Emma dessutom. Ida vette tusan hur hon kommer bli. Hon kanske förvandlats till virvelvind tills dess:) Fast idag verkar hon väldigt trött för hon har lagt sig på soffan under en filt och har inte rört sig sen sju! Då är hon trött:D





Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards