Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Fia - 11 juni 2009 08:33

var jag på igår. För ett tag sen bytte jag husläkare eftersom jag var så sabla less på vårdcentralen dit vi hörde och att v i alltid fick träffa den ena klåparen efter den andre. Vi bytte till privat variant efter vitsord från många andra och vilken skillnad! Vi kliver in i ett av de större husen i Kåbo och möts av en atmosfär som nog bäst kan beskrivas som gammaldags. Det var den där Emilkänslan när han går till läkaren i Mariannelund för att rädda livet på Alfred när han fått blodförgiftning. Det är underbart härligt och respektingivande. Inte blev det nog sämre av att det i väntrummet satt ett gäng äldre som tveklöst hade på sig finomgången. Finomgången var en uppsättning underkläder som man bara hade när man skulle till doktorn förr u tiden. Inte ens när man gifte sig fick man vara så fin...

Nåja, nog med historielektionen. In på denna grandiosa mottagning kliver jag in med två vildbasar. LInnéa sätter sig som vanligt i en stol och läser men Ida far omkring som hon alltid gör... Efter kanske tio minuter är det vår tur och får komma in till en läkare som visar sig vara hur mysig som helst. Han tar sig tid, han lyssnar och tja, personkemin stämde för vi fann oss tre minuter senare sitta och diskutera existentella frågor hur vi nu kom in i det;) Han hann också fråga om min astmahistorik och ur mkt jag tar i olika mediciner nu och han förfasades över att jag tog så mkt bricanyl... Då törs jag kanske inte säga att jag faktiskt underdrev den en bit;) Jag fick iaf nya mediciner och ett lite mer långtidsverkande luftrörsvidgande preparat för att dra ner på bricanylen. Jag hoppas att det ska bli bättre för det har varit lite jobbigt senaste månaderna! Ska hämta ut dem idag. Tur att skattepengarna kommit men vem tusan vill lägga skatteåterbäringen på mediciner???? inte jag iaf. Jag vill renovera kåken för dessa istället, eller köpa bebisgrejer... Vi har ju slängt det mesta:(

Idag ska jag skolka lite från jobbet och strunta i att hämta barnen på dagis. Emma och jag ska gå och shoppa kläder som hon ska ha på avslutningen. Linnéa kommer också få en klänning tänkte jag men där väljer jag. Hon har dock önskat sig ngt med glitter på och rosa botten med röda hjärtan:D Vi får se om jag kan trolla... Den ungen har en egen klädstil har jag kommit på. Idag har hon en långärmad klänning med rosa botten och allovertryck i form av cerise sköldpaddor. Över detta har hon satt på sig en kortärmad röd och cerise batikmönstrad t-shirt... Hon är iaf mönsterglad idag:D Bruna strumpbyxor till förresten. Tur att hon tycker hon är fin iaf!

Nu ska jag ge mig av till jobbet.

Av Fia - 11 juni 2009 08:33

var jag på igår. För ett tag sen bytte jag husläkare eftersom jag var så sabla less på vårdcentralen dit vi hörde och att v i alltid fick träffa den ena klåparen efter den andre. Vi bytte till privat variant efter vitsord från många andra och vilken skillnad! Vi kliver in i ett av de större husen i Kåbo och möts av en atmosfär som nog bäst kan beskrivas som gammaldags. Det var den där Emilkänslan när han går till läkaren i Mariannelund för att rädda livet på Alfred när han fått blodförgiftning. Det är underbart härligt och respektingivande. Inte blev det nog sämre av att det i väntrummet satt ett gäng äldre som tveklöst hade på sig finomgången. Finomgången var en uppsättning underkläder som man bara hade när man skulle till doktorn förr u tiden. Inte ens när man gifte sig fick man vara så fin...

Nåja, nog med historielektionen. In på denna grandiosa mottagning kliver jag in med två vildbasar. LInnéa sätter sig som vanligt i en stol och läser men Ida far omkring som hon alltid gör... Efter kanske tio minuter är det vår tur och får komma in till en läkare som visar sig vara hur mysig som helst. Han tar sig tid, han lyssnar och tja, personkemin stämde för vi fann oss tre minuter senare sitta och diskutera existentella frågor hur vi nu kom in i det;) Han hann också fråga om min astmahistorik och ur mkt jag tar i olika mediciner nu och han förfasades över att jag tog så mkt bricanyl... Då törs jag kanske inte säga att jag faktiskt underdrev den en bit;) Jag fick iaf nya mediciner och ett lite mer långtidsverkande luftrörsvidgande preparat för att dra ner på bricanylen. Jag hoppas att det ska bli bättre för det har varit lite jobbigt senaste månaderna! Ska hämta ut dem idag. Tur att skattepengarna kommit men vem tusan vill lägga skatteåterbäringen på mediciner???? inte jag iaf. Jag vill renovera kåken för dessa istället, eller köpa bebisgrejer... Vi har ju slängt det mesta:(

Idag ska jag skolka lite från jobbet och strunta i att hämta barnen på dagis. Emma och jag ska gå och shoppa kläder som hon ska ha på avslutningen. Linnéa kommer också få en klänning tänkte jag men där väljer jag. Hon har dock önskat sig ngt med glitter på och rosa botten med röda hjärtan:D Vi får se om jag kan trolla... Den ungen har en egen klädstil har jag kommit på. Idag har hon en långärmad klänning med rosa botten och allovertryck i form av cerise sköldpaddor. Över detta har hon satt på sig en kortärmad röd och cerise batikmönstrad t-shirt... Hon är iaf mönsterglad idag:D Bruna strumpbyxor till förresten. Tur att hon tycker hon är fin iaf!

Nu ska jag ge mig av till jobbet.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards