Alla inlägg den 10 juni 2009

Av Fia - 10 juni 2009 08:40

Det rasar en debatt kring kostnaderna för ett bröllop på nätet där brudparet kräver att alla gäster ska kunna lägga minst 10000 för att ens komma på bröllopet och bruden ifråga är mäkta upprörd för att så många backar ur med hänsyn tagen till ekonomin. Jag bara skrattar åt stollerierna. Hur kan man förvänta sig att ngn ska betala så mkt pengar för att ens se lilla mig gifta sig???? Kostnaderna är i detta fallen dels en resa och uppehälle men okcså balklänning som är dresscode för dagen.


Nu har jag iofs lagt ut mer pengar än så för att gå på bröllop då min svägerska gifte sig i Turkiet med sin prins men det var för att hans föräldrar inte skulle kunna komma hit men vi har rätt lätt för att komma dit. Fast jag vet att ingen hade sett snett på oss om vi inte hade haft råd! Vi fick ju faktiskt tom hjälp för svärmor betalade för barnen för att vi skulle kunna åka:D


Själv skulle jag nöja mig med ett bröllop i den lokala kyrkan och efteråt bjuda på en buffé hemma hos oss. Precis så mysiga har alla våra dop varit och så skulle jag vilja ha ett bröllop. I den perfekta av världar är ju vädret toppen också:D Inga direkta kostnade för vare sig kläder(alla har ju redan okej kläder!) eller resor eftersom de flesta bor häromkring. De som inte gör det skulle vi ordna boende till hemma hos ngn av våra släktingar. Funkar galant! Fast först ska han ju fria dock... Det lär dröja!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards