Direktlänk till inlägg 29 maj 2009

Vad tusan har jag gett mig in på?

Av Fia - 29 maj 2009 22:29

I väntan på att Ida ska somna sitter jag här nästan mitt i natten för oss iaf för att kunnah änga upp maskinen som snart är klar. Läste ett av många inlägg på forumet och får läsa om en kvinna som undrar hur man hinner ha det rent hemma(fylla diskmaskin och tömma den tex) med ettåringar. Peace of cake tänkte jag så där som man gör innan jag började läsa... Herregud vilken flashback jag fick! Hon beskrev en liten ettåring som klättrade in i maskinen, slickade på skedar, fick tag på vassa kniven och viftade med. Hon beskrev också middagssituationen hur det var när hon lagade mat i 30 minuter och visste att det stökades till enormt under den tiden... Det var då jag kom på det som jag förträngt! SÅÅÅÅÅ var ju Ida som mindre. Det gick bara inte att tömma eller fylla en diskmaskin när hon var vaken utan att hon skadade sig eller lyckades ha sönder minst ett glas. När jag lagade mat så visste jag att hon på den tiden hann stöka till så det tog två timmar att städa(tyvärr överdriver jag inte) och nu fattar jag inte varför jag givit mig in i detta EN GÅNG TILL!!!!! Hur korkad kan man bli???? Det är bara hoppas att bebisen blir en lugnare sort. Eller hoppas och hoppas, jag ber till högre makter för det lär behövas.


Annars är det kalas i helgen för Emma och Ida och Emma har också fotbollscup imorgon hela dagen. Ska bli kul att se hur det går. Rapport kommer!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards