Alla inlägg den 25 maj 2009

Av Fia - 25 maj 2009 09:21

Läste precis en diskussion på ett forum där jag brukar hänga och där diskuterades det perfekta livet och vem som lever det. Ingen säger sig leva det direkt men de allra flesta är ändå nöjda med livet eftersom det ändå är good enough. Vad är då det perfekta livet???? ÄR det när allting går ens egen väg och man itne har några problem eller ens moln på himlen eller är det perfekta livet faktiskt ngt så enkelt och basalt som att man trivs med livet, familjen, barnen, arbetet? Jag har ingen aning men vi lever definitivt inte ngt perfekt liv. Jag tror att det perfekta livet måste vara att man har förmågan att glädjas åt det lilla såväl som det stora samtidigt som man inte gräver ner sig i det tråkiga. Rätt eller fel?

Jag vet iaf att vi i vårt liv har en hel del moln på himlen i form av Linnéas handikapp eller vad man ska kalla det. Idas astma klassar väl inte här precis som Emmas mjölköverkänslighet. Jag skulle gärna vilja jobba mer än halvtid och att Maken var hemma mkt mer MEN trots allt detta så är inte livet så pjåkigt. Idag tex gläds jag extra mkt åt att Linnéa(och jag) städade hennes rum igår. Vi fick bort allt glitterlim som suttit fast som berget. Vi väntar en liten till familjemedlem i slutet på året, extra pengar på kontot, både Maken och jag har ett jobb! Dessutom är alla friska idag och jag sitter hemma och jobbar för att bli klar med nationella proven idag. I em har vi tröning med Jällare röster och jag ska få sjunga Malena Ernmans La voix. Japp, du läste rätt! Jag ska sjunga den låten... Ska bli spännande att se hur det går. Tur att jag har samma fördel vad gäller rösten som ME har. Jag har bredd vad gäller toner. Det är ju en bra förutsättning:D

Nej, nu är det dags att börja rätta.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards