Alla inlägg den 24 maj 2009

Av Fia - 24 maj 2009 14:47

Idag hade Emma och Axel premiär på sin musikteater som de har satt upp på söndagsfrön. Emma har egentligen inte gått i söndagsfrön men fick hoppa in så här på slutet för att täcka rollerna och för att hon tyckte det var roligt. Det är en teater som handlar om en mormor som vaktar sina barnbarn över en dag och barnen går på upptäcksfärd på vinden. Där hittar de en bok från när mormor var liten som handlar om Jesus liv. Mormor börjar berätta, barnen frågar och kommenterar och så är det massor av härliga gamla ´psalmer i "Frälsisstuk" Helt underbart och eftersom jag är så sjukt sentimental och älskar låtarna så trillade en tår eller två:) Jag var visst inte ensam för Emma berättade sen att även hon hade blivit tårögd:D Hon kanske har ärvt den förmågan från mig. Jag är hopplös. Klarar inte av att titta på mina barn eller andras som sjunger eller uppträder.

Barnen var iaf jätteduktiga och jag blev mäkta imponerad av en liten tjej på åtta år som spelade tvärflöjt! Skitduktig. Hon och hennes mamma spelade en låt solo och det var fantastiskt. Emma vill ju okcså börja spela så hittar vi ingen lärare för henne har vi en där i mamman som vi känner privat iaf:)

I kyrkan hittade LInnéa en kompis okcså. Efter två veckor hemma med tråkiga mamma så var det roligt att äntligen få leka. Kompisen är nu hemma hós oss så de får fortsätta leka lite till. Det har hon förtjänat dels efter sin sjukdom men också  för att hon ätnligen städat klart sitt rum efter förra kompisbesöket då de målade med glitterlim över hela golvet och skrivbordet samt hjälpte upp glittret lite med att strö ut glitterstjärnor, änglar och andra figurer. De hade också haft sönder massa papper och strött ut, målat med krita på väggar och golv. Kort sagt, det var fruktansvärt! Det mesta av glitter limmet har jag fått bort med citronsyra och vatten(tack Rent hus!) Det var ett otroligt effektivt trick. Kan rekommenderas! Nu är rummet rent och fint igen lagom till Ida ska flytta in där. Vi måste bara städa ur Idas rum och tvätta mattan därinne. Längtar tills Ida får sin säng och barnen kan börja bygga kojor och grejer där inne. Det tror jag blir kanonbra. Linnéa kommer också få en möbel för hennes pyssel. Den kommer vi ställa ner i hennes rum i källaren när vi bytt rum. Ingen idé innan.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards