Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Fia - 13 maj 2009 09:05

För inte så länge sen köpte jag en jacka och byxa på tradera till Emma. Kändes som ett säkert kort eftersom de brukar hålla hög kvalité och plagget var helt oanvänt.

Igår kväll tvättade jag byxorna för första gången och när jag tar ut plagget så ser jag först ett stort hål och sen två där fickorna suttit förr! Blir ju först förvånad och sen börjar tankarna gro... Har jag blivit lurad? Är det fabrikatonsfel på kläderna???? Vad tusan hände????

Jag skriver ett meddelande på ett snackforum och får ganska omgående svar att just mina plagg har sålts ut på POP(polar och pyret alltså) outlet för 500:-/paret just för att POP vetat att fickan som inte är sydd utan bara limmad inte skulle hålla.

Det var bara att konstatera att jag nog dels blivit lurad och känner mig just nu förbannad på det men helt ärligt! Jag känner mig mest förbannad på POP! Hur fan kan de sälja ut kläder de vet inte bara kommer gå sönder menh också bli helt oanvändbara???? att man rear ut plagg som inte är 100 vattentäta eller sånt kan jag köpa men det här?!?!?! Efter första tvätten har jag två stora hål i mina byxor! Jackan törs jag inte tvätta för det var samma sak där.

Jag mailade faktiskt deras kundtjänst och ifrågasatte detta beslut att sälja helt oanvändbara kläder för ganska mkt pengar(500:- är inte gratis!). Skrev att jag kände mig dubbelt lurad, dels av säljaren men okcså av POP. Ska bli spännande att se om jag får ngt svar och i såna fall vad! För min del så känner jag dock att den affären kommer inte få se mina slantar igen.

Farmor, har du lust att sy lite??? Det är en tyglapp som ska sys dit på varje "hål" och sen även samma på jackan??? Ser inte så svårt ut och det är ffa INTE själva dragkedjan du ska sy dit utan tyget runt omkring. Du är bäst på att sy:D Om man lagar detta blir de inte vattentäta runt fickan men Emma kan åtminstone använda plaggen.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards