Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Fia - 12 maj 2009 18:32

Jag måste medge att mestadelen av tiden avskyr jag verkligen denna myndighet. De är sena med betalningar, de strular, godkänner inte sjukskrivningar och ffa så är de så förbaskat otrevliga när man ringer.

Imorse övergick dock hatet till betydligt ömmare känslor. Jag fick ett brev, ett sånt där grönt rutigt som brukar betyda utbetalning ni vet. Eftersom börsen gapar tom är ju det mest intressant och stirrar bara på siffrorna. 24000 kronor sattes in på mitt konto igår. Fattar först inte vad det är en inser ju sen att det måste vara vårdbidagsansökan så jag sliter upp även nästa brev som är från dem och börjar läsa. De har beviljat vår ansäkan med halvt vårdbidrag från februari fram till september2011. Bara det är ju smått fantastiskt att jag skulle få igenom den nivån igen!

Jag pratade med handläggaren för ett par månade sedan och hon var en mycket trevlig kvinna som jag faktiskt gillade och kände förtroende för. Hon ställde en massa frågor om oss och läkarbesök, dagis och resurs och ja, massor. Jag försökte svara efter förmåga på alla frågor. Då frågade hon också om vi var medvetna om att ansökan hade kommit in för sent, alltså inte direkt efter eller innan den förra gick ut. Jag svarade att jag var det och att jag heller inte kunde skylla det på dem eftersom ansvaret låg hos mig. Då berättade hon att hon kunde godkänna retroaktivt OM Linnéa blev godkänd för halvt bidrag igen. Jag svarade att det visste jag inte och kände att DEN processen skulle jag inte orka med att dra heller. Hade således inga som helst förhoppningar på att ngnsin få se dessa pengar men så får man läsa till in stora glädje att hon redan fixat det så pengarna som kom igår var retroaktivt från september fram till maj! Hennes namn ska jag lägga på minnet. Hon är inte bara supertrevlig, utan även tillmötesgående och förstående för att livet med barn som inte är som alla andra är rätt krävande óch att sätta sig ner med en ansökan som dessutom gör att man måste gräva ner sig i allting negativt i ens liv inte direkt står högst på prioriteringslistan. Så dagens ros går till ängeln på försäkringskassan!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards