Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Fia - 1 maj 2009 09:17

Är det många som är ute och demonstrerar? Jag har aldrig varit ute, kommer aldrig gå ut och demonstrera. Jag må vara sosse i själ och hjärta men då är det den gamla socialdemokratin som jag vurmar för där man faktiskt stod på låginkomsttagarnas sida. Dagens dubbelmoral och hyckleri har jag ingenting för alls. Blir mest förbannad faktiskt. Röstar hellre blått än rött för de blåa står iaf för sina åsikter OCH agerar därefter. Fast å andra sidan har de nog mest blivit lila med tanke på sista budgeten:D Jag måste också säga att jag gillar finansministern medan jag får akut histaminchock av sossarnas dito.

Nåja, nu satte jag mig inte vid datorn för att skriva ett inlägg i den politiskta debatten. Det gör politikerna så bra utan mig. Vi pratar om ngt trevligare istället!

Vi var ju på 40-årsfest igår kväll i Alunda. Riktigt kul trots att man var nykter. Det var inte maken så han ligger på soffan och sover hos mamma och pappa trots att barnen hoppar omkring runt om honom och kollar på tv samtidigt som de springer runt och busar med honom. Han har inte rört en fena sen jag kom upp vid 7.

Jo, jag tvingades vara morgonpigg idag med. Ida tyckte att det var morgon redan kvart över sex. Dessutom hade jag en sol rätt i nyllet och det gick inte så bra att vända sig bort från den heller för väggen är vit och reflekterar ljuset:( Ida var dessutom väldigt glad att se mig för hon hade gråtit efter mig igår kväll. När mamma skjutsade in Emma för att hon(och scouterna) skulle tända kasen så fick Ida syn på vårt hus och skrek sen "Jag boooohohohor däääääääähäääär. Jag vill till maaaaaaaaaammmmmmmmaaaaa!" i bilen på väg hem tillbaka till rasbo. Det är inte lätt att vara liten mammagris:)

Idag ska vi sedan åka vidare på släktträff uppe i Dalarna. Det är med minst sagt blandande känslor jag åker. Vet inte ens om jag vill åka?!?! Visst kan det vara kul att träffa folk jag inte sett sen jag var barn men äsch! Sååå viktigt är det inte. Jag åker iaf mest för chansen att få vara nästan barnfri och få sova en hel ostörd natt i min säng. Hotellfrukosten sen är inte helt fel heller eller middagen ikväll:D  

Nu ska jag nog gå ochf örsöka bota min huvudvärk. Har provat kaffe, vätska och vätskeersättning men det hjälper inte så nu får det bli en tablett. Antar att det är priset man får betala när man sover 1h45minuter på hela natten. Kom inte i säng förrän halv 5.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards