Alla inlägg den 28 april 2009

Av Fia - 28 april 2009 18:55

Råttan är död. Tack och lov för det säger jag! Med tanke på hur orädd den var så gissar jag på en förrymd tamråtta. Det återstår att se om vi kommer få se lappar med meddelandet "Har någon sett vår Tjorven. Hon försvann förra veckan från sin bur." Fast å andra sidan annonserar man nog inte efter såna djur. Det finns en rätt stor risk att grannarna blir lite upprörda annars:) Kommer denna lapp upp kommer jag iaf skicka räkning på inköp av råttgift, fällor och förstörd mat till dem. Kroppen finns att hämta på soptippen kan jag ju tillägga;)

Det övergår mitt förstånd hur man kan vilja ha så äckliga djur som gosedjur. Fast bara för att bevisa deras förträfflighet så har en av mina elever idag bestämt sig för att skriva ett stort projektarbete om dessa vidriga små djur. Ska bli spännande att se om jag kan lära mig mer och vem vet, jag kanske blir frälst(NOT)!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards