Alla inlägg den 27 april 2009

Av Fia - 27 april 2009 11:23

fläskängrar! Okej, de är skitäckliga och fula men de äter iaf inte upp ens mjöl eller förstör livsmedel om man nu inte är så dum och förvarar kött mm framme utan de lever på fettrester bakom skåp och andra gosig ställen. Vårt nya husdjur är istället av en helt annan kaliber. Det är 15-20cm lång UTAN svans och sen får mna lägga till lika mkt i en äcklig kal svans. Ida ramlade ner för trappan idag och när jag flyger ner där för att kolla att hon inte gjort illa sig så ser jag denna något förvånade RÅTTA pressa sig in i matkällaren under dörren... Springan är 2,5cm mellan dörr och golv och den fick jobba för att ta sig in där emellan.

Jag vet att jag har gerbiler som husdjur men detta är lååååångt utanför vad jag klarar av att bo i så jag packar ihop mina grejer och sover hos mamma några dagar tills råttan ä väck. Om du tycker att jag är sjåpig så ställer jag bara frågan tillbaka. Hade du sovit i din säng i källaren om du visste att det fanns en råtta som är så här stor där nere???? Jag gör det inte! När det kommer till råttor är jag oresonligt rädd. Möss däremot är mest bara söta även om jag kanske inte vill ha såna heller inne. Ute gör det mig ingenting! Ute vill jag inte se råttor heller.

Av Fia - 27 april 2009 09:31

ljud än när ens barn skrattar? Inte för mig! Jst nu sitter Ida och skrattar gott åt tv'ns barnprogram och att höra det får mig att bli varm i hjärtat.

Hon har förresten slutat med blöjan i fel ordning. Hon är numera nattorr men har fortfarande blöja på dagarna när hon behöver bajsa. Den detaljen funderar bara sådär än så länge. Kissar gör hon dock oftast på pottan men hon glömmer ibland.

Av Fia - 27 april 2009 08:21

funkar igen. Tror inte den vågade annat än att fungera igår:D Den tog väl bara en liten semester eller nåt. Det har iaf slutat blixtra om eluttaget och det kanske underlättar tv'ns samarbetsförmåga... Friden är återställd iaf men tvätten ligger kvar på bänken i tvättstugan fast den har visst förökat sig i natt:( NÅja, dagis är stängt idag och jag är hemma så det ska nog finnas tid för den när Ida sover middag idag.

Idag var det tänkt att Emma skulle gå till tandläkaren för att dra ut en mjölktand som satt snett och påverkade tandraden. Vi var dit för en månad sen och det var då det bestämdes eftersom hennes övriga tänder började visa tendenser till korsbett... Tandläkaren sade att tanden måste ut och att Emma skulle vricka på den massor varje dag. Jag påtalade att hon nog försökte med fel person för Emma skyndra lååååååååångsamt när det gäller lösa tänder och det var då vi fick tandläkartiden. Det gjorde visst susen för tanden for ut för en dryg vecka sen efter att Emma vrickat just massor och idag slipper vi nu komma. Härligt tycker jag som iaf har tandläkartider imorgon(Linnéa) OCH på torsdag(jag). Två ggr på en vecka räcker rätt bra.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards