Alla inlägg den 26 april 2009

Av Fia - 26 april 2009 15:25

när jag ändå är igång och gnäller så verkar det som antingen tv'n dött eller kontakten. Jag gissar på kontakten för den blixtrar så fint när jag sätter i eller drar ut kontakten. Oavsett funkar den inte och jag hade tänkt vika massa tvätt!

Karin och Yavuz! Ni ville ju flytta hit. Jag har ett förslag. Ni tar över huset(Billigt, billigt bara för er;)) och så får vi bygga nytt på tomten istället... Låter det lockande?

Av Fia - 26 april 2009 15:08

Idag har barnen, iaf Linnéa och Ida premiärbadat utomhus! Vi var hem till en dagiskompis till barnen för att leka och för oss vuxna att prata styrelsejobb och deras granne hade fyllt poolen med varmt vatten! Våra barn var inte sena över och skrudade i lånade gymnastikdräkter så badade de säkert en timme. Det var gott om barn där(8st) för ryktet spred sig snabbt men du busade runt där ochhade jätteskoj. Ida gav upp snabbast för hon frös så hon skakade men så fort hon blivit torr och varm igen så for hon runt med S i trädgården. Båda är mer vilda än tama så de kompar bra ihop:) Linnéa tog jag upp för hon och en av kompisarna var lite dumma mot den sista och då är det färdigbadat. Hon surade lite men kom snabbt över det igen:)

Annars idag har jag roat mig med att leta efter info efter såna här och tro mig de är precis så där äckliga:(

Vi har haft några enstaka sen vi flyttade in och jag vet att de finns i de flesta hem, ffa de lite äldre. Det är omöjligt att städa bort dem och att använda radar funkar inte. De är som kackerlackor, de överlever allt! Dock så har dessa fåtalet som överlevt vintern hos oss nu helt plötsligt eskalerat och de är betydligt fler... Har hittat tio stycken idag som lever sitt framtida liv i dammsugare men bläääääh vad äckliga! Några tips på hur man får bort dem??? Anticimex visst, men jag provar gärna själv först. Det är iaf gratis. Har läst att rödceder ska jaga bort dem men var får man tag på sånt???? Vill du förresten veta vad det är? Det är fläskängrar!

Enda tipset jag ser hur man kan få bort dem är att städa bakom spisen men hur tusan ska det gå till???? Det är ju en häll som sitter fast i bänken! Gissa om jag vill slita ut vårt äckliga kök NU och köpa nytt!!! Finns det ngn villig finansiär? Det finns ju så där tre miljoner äckliga hål för dessa att trivas i. Trasigt golv, trasiga plattor på väggen, hål från diskbänken rakt in i väggen, trasiga skåp osv osv osv. Ingenting är fräscht i köket. Blä!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards