Alla inlägg den 23 april 2009

Av Fia - 23 april 2009 10:56

Detta var nog, helt ärligt, det fjantigaste jag sett på länge! Om den katten kan tala har samtliga mina katter kunnat tala. En katt låter så där när de talar om för alla runt omkring att ge tusan i hans mat. Det är ett varningsläte och så har alla mina katter låtit i stressade situationer när de varit osäkra. Jag hoppas att de har mer att gå på än det lilla klippet som fanns på aftonbladets hemsida?!?!! Jag är inte imponerad. Fast å andra sidan, jag kanske haft talande katter jag med;) Kommer jag bli rik? Berömd hyser jag ingen längtan efter men pengar tackar jag inte nej till;)

Här kommer adressen:

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article4956765.ab 


Idag är det förresten utvecklingssamtal i skolan och jag måste säga att jag ser fram emot det. Det kommer nog bli ett helt annat innehåll än förra gången då vi inte fick veta ett smack. Vi har fått hem två papper med frågor att svara på innan samtalet som handlade om Emma. Det första var vårt föräldraperspektiv på hur det går för Emma på skolfronten och kamratfronten och med läxor osv. På det andra fick Emma svara själv men frågorna var ung likadana.

Av Fia - 23 april 2009 08:57

Redan i tisdags klagade Linnéa över att hon hade ont i huvudet. Hon fick gå på dagis ändå och de ringde inte så jag antog att det nog gick över under dagen. Igår var det full fart hela dagen med ikeabesöket och skoshopping och hon säger ingenting alls på hela dagen men idag på morgonen kommer det krypandes att hon haft ont i huvudet hela tiden:( Hon fick lite alvedon och får vara hemma idag så får vi se om det går över. Hon är verkligen inte den som klagar utan är snarare en sån som inte klagar över lroninflammation förrän det värker hål. När hon säger till lyssnar man helt enkelt! Just nu sitter hon och tittar på tv under en filt. Visar ingen som helst lust att leka eller busa runt som hon brukar göra så mitt beslut var nog rätt ändå.


Ida klampar omkring i sina nya springskor. Det blev kärlek vid första ögonkastet igår för henne vad gällers korna. De är vita med pastellfärgade ränder och med glitter. Hon är överlycklig!


Förresten, nu kan man gå in på vuxenavdelningen och köpa skor till Emma! Det gjorde vi igår. Strl 36 var precis lagom. Hon hade önskat sig ett par vita eller svarta pumaskor men vi hittade en snyggare kopia istället och det verkade som det föll i god jord. De "rätta" skorna har jag sett och de är ingen vidare kvalité. Det kanske inte dessa heller är men de är iaf billiga! Tur att Karin kom på idén att leta på vuxenavdelningen:) Det hade jag inga planer på alls.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards