Alla inlägg den 4 april 2009

Av Fia - 4 april 2009 10:26

Som i de flesta hem finns det en säng per person men just nu är det inte riktigt tillräckligt... Pernilla, vår gamla inneboende är på besök och sover i Emmas rum. Emma flyttade i torsdags ner och sov i bäddsoffan som finns där. Igår åkte hon sen till mormor över helgen. Linnéa sov i sin säng. Ida sov i först sin men kom över till oss. Vid tre i natt vaknade jag av att det var trångt i sängen och varmt. Funderade på att flytta lite men hann knappt tänka tanken innan Ida kräktes ner hela vår säng. Grattis, Pernilla har säkert tagit med  ´sig magsjukan från Götet:(  Jag tog upp och duschade Ida medan Mårten bar upp Linnéa till sin säng bara för att upptäcka att den var plaskvåt. Hon hade kissat i den fast LInnnéa hävdar att ngn hällt vatten i den;) Linnéa hamnade i bäddsoffan och Ida i vår säng när den var renbäddad och rengjord men min halva var förstås lite blöt... Mårten och Ida vilade vidare mellan kräkninarna. Linnéa sov i bäddsoffan men jag hade ju ingenstans att sova! Idas växasäng är väldigt för liten(inte större än en spjälsäng). Jag lade mig på soffan bara för att som Mårten så fint uttryckte det "hosta krampaktigt".

Idag tycker jag lite synd om mig själv för dels blev det bara tre timmars sömn i natt men också då hostan som körde igång igen redan igår. Det var ju dressyrmästerskap på skolan och många elever sprang mellan lektionerna och tävlingen och i mitt fall har det ganska förödande konsekvenser för andingsförmågan ffa nu efter min lunginflammation:( Jag maxar bricanylen men får ändå inte tillräcklig effekt utan hostar en djup, ihålig hosta som gör ont men också gör att det smakar blod från lungorna. Pga detta sammmantaget har nu min härliga yrsel också kommit tillbaka så jag sitter just nu och bloggar i en eka ute på en väldigt blåsig sjö;)

Nåja, bortsett från yrsel, trötthet och lite andningssvårigheter mår jag iaf bra så jag ska inte klaga allt för mkt! Jag kan okcså tala om att magsjukorna kommer rendera mkt mindre tvätt framöver. Bortsett från första kräkningen så har Ida talat om när hon ska kräkas så man hinner dit med skålen:D Det gillar jag!

Nu är det dags för frukost och sen ska jag putsa fönster och sätta upp mina nya gardiner!

Hoppas ni får en trevlig helg!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards