Alla inlägg den 1 april 2009

Av Fia - 1 april 2009 12:18

I vanliga fall tycker jag att badrummet är rätt roligt att städa eftersom resultatet blir skinande rent och det ffa går fort. Jag är ingen städfantast alls utan tycker att det är ung lika kul som att gå till gynekologen.

Idag såg badrummet ut som ett krigsslag. Alla leksaker låg på golvet, kläder från barnen låg också överallt, total avsaknad på handdukar och badkaret hade en tjock svart rand... Inte så konstigt kankse med tanke på att Idaåterigen har badat med Emmas mascara som jag trodde vi slängt?!?!?!?  Jag kan tipsa om att om man vill jobba/skrubba med att få rent kan jag tipsa om just detta sättet. Jag gjorde som jag brukar dvs stryka på VIM, vänta en stund och sen skölja av. Det fungerade INTE! Började om igen men den här gången skrubbade jag istället och jäklar vad man får skrubba!!! Med svamp och vim och det är knappt att det går bort:( Man kan fortfarande ana vissa färgskiftningar i grått men jag hoppas att det går bort nästa gång jag städar. Vilken tur att hon inte hann på resten av inredningen:P

Nej, nu ska jag upp och fortsätta städa. Ida har nog somnat nu:D

Av Fia - 1 april 2009 12:14

som gäller här hemma. Ida vägrar sitta still vid matbordet och det värsta jag vet är barn som, just det, inte sitter still... Nåja, gnäll är faktiskt nästan värre då... Men eftersom Ida inte lyssnar och vi har varit pedagogiska utan framgång så är det numera bebisstol som gäller OCH när man går från bordet har man ätit klart! Idag fick en tillsägelse men gick ändå ifrån och då blev hon utan resten av maten. Hon lär ju knappast svälta ihjäl så vi provar så här.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards