Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Fia - 10 mars 2009 22:52

Det är bara erkänna att man inte är bortskämd med att alla barnen går på dagis/ i skola samtidigt! Sen januari har dagarna när alla går iväg till sina respektive aktiviteter varit minst sagt fåtaliga men idag blev det en till att lägga till samlingen:) Underbart!

Emma har också träffat sin nya lärare för första gången. I morse var hon jättenervös för att träffa henne och ville ha med mig I klassrummet men det ville inte jag- inte med Ida och Linnéa hängandes i kjolen också. Jag fäljde med in men läraren kom lite sent så jag hann gå iaf:) När jag kom hem sen frågade jag Emma vad hon tyckte och det var spridda skurar på både beröm och kritik. Det var lugnt och skönt på lektionerna nu och Emma kan jobba i lugn och ro. Hon var ganska sträng tyckte Emma och hon fick inte visa sin tand som är jättelös vilket var dåligt. Dessutom var hon jättedålig när det gällde läxor! Hon hade inte satt in den i läxboken utan delat ut plastfickor med läxan i! Min lilla Emma har en låååååååååååång väg innan hon kan ta förändring på ett bra och nturligt sätt i världen. Jag är inställd på att det kommer vara några tumultartade månader framför mig innan hon accepterat läget och den nya läraren men jag hoppas att det går snabbare än så. Det är lite jobbigt när hon gapar, skriker och slåss. På en dag kastades vi tillbaka till i höstas innan Emma tog in förra läraren.

Min spontana reaktion baserad på det barnen säger och det jag såg av läxan så är jag mycket nöjd. Emma fick en ett papper där hon ska skriva alla bokstäver i alfabetet- gemener och versaler. Dessutom ska hon dra strecken i rätt ordning i bokstäverna ngt som iaf Emma är sorgligt dålig på. Det har ingen rättat henne för förrut mer än tjatmorsan som man itne orkar lyssna på:D Den andra delen är några meningar som hon ska skriva av så fint hon bara kan med lite hjälpstreck för att alltign ska bli lika stort. Denna läxan tycker jag tränar det som barnen saknat i undervisningen så jag är nöjd+ att barnen inte längre får göra som de vill utan är det mattelektion så räknar alla matte. Inte svenskaboken eller lek på gården eller vad som nu lusten haft aptit på! Jag är nöjd mao!


Förresten! Grattis på födelsedagen Farmor! 89 år gammal. Det är imponerande!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards