Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Fia - 9 mars 2009 17:49

Jag måste säga att jag faktiskt har ledsnat på barn i min säng! Just nu sover Linnéa och Ida i min säng varenda eviga natt. Linnéa nöjer sig dessutom inte med att ligga snällt bredvid mig utan hon ska ligga PÅ mig, bokstavligen! Är det inte ett ben hon slänger över mig så är det hela hon som somnat på min rygg. Bredvid mig ligger så Ida och snurrar. Funderar på att prova ngn metod för att få dem att sova i sina sängar men jag tror ju egentligen inte på sånt utan det är nog bara min desperation som talar...


Ida är inne i en fas just nu där hon inte sover speciellt bra och när hon är vaken är hon så där hyper som hon var förrut men som jag trodde hade försvunnit:( Till och med på dagis har de fullt sjå att hålla henne i schack och beklagar sig men vad tusan ska jag göra???? Jag gör mitt hemma och de får väl göra sitt på dagis?!?! Hon är skitjobbig just nu. Total avsaknad av koncentrationsförmåga så det går inte heller att distrahera henne. Hon är överallt och ingenstans... Den här kombinationen gör att jag är en mycket trött och därför mycket dålig mamma just nu:( Tur att jag ska hitta på saker i veckan som tvingar hem Maken varenda kväll! Det behövs för att jag ska kunna ladda batterierna.


Annars är Emma på bättringsvägen igen. Hon ska gå i skolan i morgon och träffa den nya fröken. Dock måste Maken komma hem tidigare och hämta för hon kommer inte orka fritids också efter skoldagen. Dumt att köra slut på henne redan första dagen och få bakslag.


Emma fick också lite uppmuntran idag eftersom hon varit så duktig och varit hemma själv rätt mkt nu när jag har jobbat halvdagar. Hon fick lite mer Petshops:) En liten del av ett stort hus samt en hund. Inser dock att jag nog måste köpa det stora huset snart så vi kan bygga ihop alla delar:( Det är inte gratis men då kan vi åtminstone ha allting ståendes på golvet. Nu är det bara grejer överallt men ingen ordning. Dagens I-landsproblem:)


Har förresten inte berättat att Maken och jag var iväg på en liten utflykt i helgen. I söndags behövde han hämta en maskin på fiskecampen i Älvkarleby så vi åkte dit och passade samtidigt på att få lite ensamtid utan barn. Farmor var hemma och var barnvakt! Vi besökte Dragon Gate. Ni vet det där ökända bygget på väg upp till Gävle?! Svårt att missa spektaklet i tidningarna tycker jag men faster Karin hade visst det så det är väl enklast att förklara ändå;) Rätt häftigt var det att se ändå och vi gick runt där och kikade lite innan vi vände hem igen.


Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards