Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Fia - 8 mars 2009 12:02

Emma hade halsfluss! Mamma försökte boka in en tid i fredags men vårdcentralen hade studiedag(har de sånt??!!) så vi fick vända oss till sjukvårdsupplysningen som verkar anse att alla som ringer om barn är hispiga nervvrak som man aldrig ska lyssna på eller släppa in. Vi är verkligeninte nervvrak utan jag har aldrig sökt läkarkontakt utan att faktiskt komma därifrån med ett recept eller att LInnéa blivit inlagd... DÅ är man inte ett nervvrak tycker jag! Iaf så bemöts man så jäkla misstänkt och vi blev vägrade en tid trots att Emmas hals var full med varproppar och hade haft feber sen i tisdags. Har jag rätt att bli förbaskad??? Ringde grannen som jobbar på närakuten och frågade om hon kunde trolla fram en tid(har ju internnumret!) men hon tipsade om att de hade dropin till provtagningen. Mamma och Emma knatade dit och visst hade ungen positivt på stafylokocker. Nu ska hon käka pc i 10 dagar tror jag att det var. Ingen höjdare precis men hon är iaf piggare igen.


I Emmas klass börjar också den nya läraren på måndag. Hon var i skolan och hälsade på i fredags och att döma av reaktionerna från de andra barnen är det en HELT annan regering nu än förr... Alfreds kommentar var "Hon är väldigt bestämd! Nästan läskig!" Det låter som hon ska passa bra i klassen:D Märtas mamma som jobbat med henne säger att hon är väldigt bestämd i början men sen släpper hon efter om barnen sköter sig... Tro mig, den ordningen behövs i klassen för det är MÅNGA barn  med attityd där som tror att det är okej. Emma är dock linte nervös inför henne så hon vill inte gå i skolan... Det går över när hon väl träffar henne gissar jag på.




Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards