Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Fia - 1 mars 2009 08:43

Kollade ni melodifestivalen igår? Äntligen fick Loa lite revansch! Inte han själv kanske men genren inom musiken. Jag och brorsan(Hagbard) älskade symfonin då när det begav sig och vi älskar den nu. Så där härligt småkitschig och alldeles underbar. MÅNGA ggr har brorsan och Maken med sin skönsång förgyllt våra(och alla grannars!) kvällar med symfonin på högsta volym när vi haft kareoke... Skönsång här kan väl diskuteras förresten för ena grannen skrattar så hon gråter när hon pratar om en av kvällarna;)

Jag älskade iaf Malenas sång igår och uppenbarligen var jag inte ensam! Annars brukar ju inte operatoner gå hem ngt vidare i vårt avlånga land! Synd tycker jag som faktiskt gillar det menjag är kräsen!!! Det ska till en speciellt kvinnorröst för att det ska fungera för mig iaf! Malena har definitivt den rösten.


Av Fia - 1 mars 2009 08:18

I vanliga fall är jag inte mycket för bokrea. Det har två anledningar; den första är för att de böcker jag väldigt gärna vill läsa har jag redan läst innan de kommer ut på bokrean och den andra är för att det alltid är så hysteriskt med folk och böckerna är ju inte alltid det senaste om man säger så. Dock brukar jag varje år köpa en ny kokbok när jag handlar på Ica. I år blev det inte som vanligt. Bokrean är ju toppen när man har barn! Emma och jag tillbringade fredagskvällens bästa del på Ica Maxi i stan och vi fastnade läääänge på bokavdelningen. Jag har inte hunnit läsa ens det som jag velat läsa sista åren och Emma botaniserade bland älvbäckerna och hittade fem stycken. Hon fick dock välja tre för en hundring per barn kändes mer rimligt. Ida fick en bok som heter "Gissa hur mycket jag älskar dig" eftersom dels titeln var bedårande och dels handlade om en kanin, Idas favoritdjur! LInnéa fick en sagosamling från Hackebackeskogen(heter det va?).Som var aktuella på 70-talet ni vet. Lite nostalgi måste man väl få unna sig;) Det är nog därför vi två ggr om dagen sjunger "Jag är en tandborste, tandborste- här kommer jag" och våra barn är väl insatta i Jojjes sånger och kan Kalles klätterträd lika bra som vi... För att inte tala om Rövarna i Kamomillastad som jag kommer ihåg att Kalles(mest känd som Hagbard här) dagmamma(tror jag) läste för sina pojkar varje kväll när vi var där. Den boken och sångerna var magiska för mig då när jag var så där en 5-6 år!

Tänk er en helt vanlig familj bestående av tre pojkar och föräldrar men där alla tre pojkar sover i samma rum i våningssängar. Mamman hade en lång fläta ner på ryggen och varje kväll(i min värld iaf) läste hon om rövarna och sjöng sångerna. Det var nog kombinationen av sång och text som lockade då för min mamma var ingen sångare... Läsa gjorde hon desto mer men just sång har alltid lockat mig.



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards