Alla inlägg den 24 februari 2009

Av Fia - 24 februari 2009 14:48

Nu har vi varit till bvc och Linnéa är frisk som en nötkärna men det visste jag redan innan:) Dagens mått är då 111cm lång och 19kg tung så hon har återhämtat sig efter sjukdomen då hon vägde 16. Skönt!

Lite kul är det att av mina tre barn så är det ingen som är lik den andre. Emma är ju då lång även om hon börjat dippa längdmässigt. Linnéa ligger smack på mittenkurvan och så lilla Ida som lyckades med bedriften att faktiskt bli en kortis:D Henne vägde vi inte idag förresten. Det kan vänta ett halvår till treårskollen men jag vet att hon var 89cm i oktober och sååå mkt har inte hänt sen dess... 92kanske? Vikten har jag ingen aning om men mammas våg och vår brukar visa på mellan 11-12kg. Jämför det med att Emma vid 2,5 var 98cm lång, Linnéa var 92 vid två år:D

Nåja, storleken på mina barn är nog bara av intresse för mig iaf och knappt det! Linnéa fick förresten spruta idag också. Hon var jätteorolig för den och grät helt förtvivlat efteråt och hon har fortfarande ont. Den GÖR ont sade sköterskan så det är väl okej då.. Tur att vi är ledig imorgon också för hon får alltid feber av sina sprutor, vare sig hon borde få det eller inte:)


Idag hade jag mina nya klass! Jag ska ha dem en lektion i veckna i fem veckor framöver... Idag kunde vi dock inte ha lektion så jag tog bara närvaro och delade ut uppgifterna. De fick en uppgift som heter The bragger. Den går ut på att man ska presentera sig själv men överdriva så man nästan spricker! Inga dåliga saker får nämnas utan de ska hitta det som de är bra på och tro mig, det är svårt när man är 16 år!!! Ska bli spännande att läsa när jag får in dem. Det döljer sig alltid dolda författartalanger i en klass och nästan lektion kör vi muntliga grejer... Och jo, jag fick min kod till skola24 idag också! Har ju bara jobbat 6 veckor på skolan och nu fick jag oden till frånvarosystemet... Har alltså inte rapporterat frånvaro sen i januari... Gissa om det kommer ta tid!!! Nu är det bara larmbrickan kvar som jag inte fått. Koden till kopieringsapparaten(lika viktig som luften att andas för en språklärare) fick jag ju för två veckor sen!!! Med tanke på effektiviteten på skolan måste detta nästan vara personligt rekord:D Som ni förstår är jag extremt ironisk nu... Tycker att det är rätt skandalöst illa.

Och sist men inte minst kan jag tala om att våra barn är portade från Ty, the tasmanian tiger... De har gjort det igen! Raderat allting jag gjort så jag fick börja från början... Nu hade jag bara kommit 73% :/ Låt mig säga så här, jag klarar de tre första banorna på under en timme numera;)


Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards