Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Fia - 21 februari 2009 18:54

och lite har vi trots allt hunnit med. Vi kanske inte varit ute så flitigt men huset är inte välstädat men iaf under kontroll, vi har kalasat klart för några månader bortsett från LInnéas barnkalas som hon väl ska få ha men när är den stora frågan??? Vi hade tänkt till nästa helg men då fyller Wilma år, Fanny har kalas och vi har simskola på fredagkväll... Det var visst ngt mer också men det kommer jag inte ihåg:D

Barnen har också haft kompisar här i huset nästan hela veckan så jag börjar bli lite trött. Idag åkte Wilma hem och imorgon ska Emma och jag shoppa loss på stan lite. Hon ska få den där duschmössan som hon borde fått när hon började skolan*skäms liiiiiiiiiiiiite* och sen lite nya kläder. Mitt dåliga samvete vaknade häromdagen när EMma och jag började prata och hon säger att hon är rädd för att kosta pengar eftersom vi inga har. Därför vill hon inte fråga om hon får kläder som hon tycker är fina eller ens om hon tycker sig behöva ngt... Jag berättade för henne att vi kanske inte har obegränsat med pengar som vissa grannar men vi har iaf råd med det som våra barn tycker är viktigt och vill hon ha ngt som kostar pengar ska hon alltid fråga!!! Stackars unge säger jag och vilka usla föräldrar har inte vi varit!????? Inte ska hon behöva tänka såna tankar när hon är så liten. Maken får sluta bli skitarg när han betalar räkningarna för det triggar igång mig och sen har vi en av våra diskussioner:( Skärpning på oss båda! Vi har faktiskt pengar till våra barn!!!!! Karl-Oskars(Moberg så klart!) beskrivning av sin dotter Anna(eller var det Märta?!?!) stämmer så väl in på Emma. "Hon är förståndig långt före sina år, vår kloka piga är ett märkvärdigt barn" Jo, jag kan hela musikalens texter och repliker utantill. Boken var lite väl häftig så jag valde musikalen och med musiken till blir det såååå mkt lättare:D

Jag vet att jag är nörd men vem gillar inte Utvandrarserien?????

Bilden är från den scen då Kristina är svårt sjuk i skörbjugg på båten över till Amerika.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards