Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Fia - 15 februari 2009 07:52

Strålande, sol, gnistrande snö, några minusgrader och fyra barn på strålande humör. Kan det bli bättre? Så hade vi det igår. Vi dvs jag, de fyra barnen, Karin-en arbetskamrat och L-en utbytesstudent från Venzuela samt två hundar drog till tingshögen igår för att tillbringa några timmar där med pulkaåkning och lek med hundarna.

Det började kanske inte så där jättebra för Emma började första åket med att krascha rätt in i en bänk med huvudet före men bortsett från att hon blev rejält skrämd och fick en ordentlig bula så klarade hon sig bra. Hon valde sen att hellre leka med hundarna efter det och jo, jag vet att de borde haft hjälm men det glömdes bort...

L, den venezuelanska(vad heter det???) utbytesstudenten hade aldrig varit ute i en backe och var till en början mkt ovillig till att åka och ville bara titta på. Hon tittade mest på och såg ut som om vi andra var lite knäppa;) Men pga ett missförstånd så hamnade även hon i backen och gissa vem som upptäckte att det var kul???? Jodå, när hon väl åkt en gång så fick vi omeddelbart barnvakt för sen åkte hon och barnen hela tiden:D Det är inte varje dag man får visa på våra nordiska vinternöjen för en vuxen människa och se glädjen tändas i ögonen på dem. Det var en höjdare!

På kvällen sen lagade Karin som bott i Thailand hos Karenfolket i två år mat åt oss- äkta thaimat alltså inte försvenskad sådana. Underbart gott och jag kunde snabbt inse att jag nog lagat mer thai än vad jag trodde. Jag brukar bara ta lite vad som finns och krydda på med lite olika såser och svårare var det visst inte:D Igår blev det wokad lök, morot och quorn kryddat med oystersås, fisksås och thaisoja. Enkelt och gott! Till det var det ris från Karelen.


Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards