Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Fia - 8 februari 2009 13:40

Ja, eller inte hela helgen men inte har det blivit många sekunders vila iaf! I fredags var det tjejmiddag så vi hoppade på bussen ut till Bälinge. Mammagruppen har försökt träffas i hur många månader som helst men det funkar inte bara. Det är alltid någon som jobbar dag/kväll eller har sjuka barn eller har en make som är borta eller så är det dop/bröllop/begravning eller så..... Det slutar liksom aldrig så sist vi var tillsammans alla fem var få se nu...... LÄNGE SEN! Inte förra sommaren för då var Camilla hemma med liten Ebba och "cocoonade", Vintern innan hade vi faktiskt badkalas i Gimo. Det måste vara då som vi alla träffade sist. Det är nog ett år sen tror jag... Nu kom inte Anso förrän framåt tio men alla var iaf samlade en liten stund! Vi bokade in en grillkväll hemma hos oss den 6/6, iaf hoppas jag det:) Då ska vi iaf ha kalas för Ida så på kvällen kan lika gärna alla komma och grilla. Hoppas att många karlar följer med då!

Igår var jag och storhandlade. Vi har inte gjort det på flera månader så vi behövde verkligen ALLT! Det fanns ingenting så Emma och jag for iväg efter frukost och kom inte tillbaka förrän vid tre... Vi lyckades handla mat för +2000:-. Nu hoppas jag att det räcker länge- eller iaf två veckor! Det är bara att erkänna att folk börjar stirra på en när man kommer med en vagn som är så full att det riskerar att rasa ner igen;)

På kvällen sen när vi satt och pratade över middagen berättade Emma att Linnéa blivit portad från grannen... Låter bra va? Hon hade tydligen ätit upp deras vindruvor utan att fråga. Nu får hon inte leka med Elias igen förrän hon bett om ursäkt. Idag har hon och jag pratat lite om hur man beter sig när man är borta och jag hoppas att detta var sista gången hon gör så borta iaf! Senare idag ska hon får gå över dit och be om ursäkt.

Idag har vi en hektisk dag på sitt lilla sätt. Emma är hos O och leker och åkte dit vid halvtolv. Kl 13 har Mira kalas och linnéa ska dit. 15 ska Emma hem och borde vara i kyrka för att sjunga men Ida är sjuk så vi hoppar det idag. 16 slutar iaf LInneás kalas så det är lika bra.

Jo, ni läste rätt! Ida är sjuk igen! Börjar misströsta nu faktiskt. Fem dagar har de varit friska sen julafton! Nu har hon börjat om igen med hosta, heshet, snuva och trött som bara den. Jag säger så här: Hon har suttit/legat och kollat på film i en timme nu utan att hyssa! Det säger det mesta om hur bra hon mår:)

Imorse var det fullt kaos runt frukostbordet. LInnéa var trött, Emma likaså och Ida som var sjuk bara grät:( Mårten orkade inte med att äta i srkiket och bråket så han tog sina grejer och drog iväg till jobbet för att meka med rallybilen. Efter en timme ungefär ringde han och erbjöd sig ta barnen ikväll så jag får åka iväg själv:D Vad ska jag hitta på då????? Ingen aning faktiskt. Skönt iaf att få utnyttja hans dåliga samvete lite grann;)

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards