Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Fia - 4 februari 2009 08:38

Föreställ er en liten tvååring som alltid är glad som en solstråle, aldrig gnäller utan alltid tycker att allting är ett stort äventyr och möter dagen med ett leende. Det är Ida. Hon är nästan obotligt glad och nöjd. Inte idag dock!

Idag vaknade hon med huvudet under armen(nackad höna typ) att döma av hur hon for upp ur sängen utan att ens vara riktigt vaken. När hon väl var infångad i famnen vaknade hon till men blev så förbannad att hon började slå sig omkring, skrek och försökte slänga sig iväg- bort från mig. Detta strålande humör fortsatte så hon slängde sig på golvet, sparkade och slogs och vrålade ut sitt missnöje... Ingenting var bra, minst sagt. Jag gjorde iordning en flaska välling, bäddade ner henne i soffan och gav henne en chans att vila och vakna till igen och det gjorde nog susen för nu är hon sitt vanliga solstrålejag igen som retar gallfeber på Linnéa som vill titta på tv. Hon är nyvaken och tog sig en liten sovmorgon idag:)

Sitter och grubblar på om Ida kanske gick i sömnen i morse??? Är det möjligt?

..................................................
..........

Idag ska jag premiärstäda hos gerbilerna förresten. Tror inte att det behövs men jag tycker att det börjar bli lika mkt papper som spån och dessutom ska jag möblera om lite därinne. Kanske blir det ett foto på mina små raringar idag. Fast det dröjer nog några dagar innan det kommer in här. Mamma som sitter på datorn där jag laddar ner mina bilder är sjuk, vinterkräken¨, så jag håller mig nog därifrån en vecka eller så!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards