Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Fia - 1 februari 2009 13:35

Tänk att barnens födelsedag tar nästan lika lång tid som ett turkiskt bröllop:) I torsdags fyllde Emma år, tänk 8 år! Jösses säger jag som väl tyckte hon var liten i förrgår:) I fredags hade vi barnkalas i puben(tack Hagbard!) och igår var det eftersläntrare. Ku är det och rätt skönt nu när det är avklarat.

Emma hade ett mycket lyckat äckelkalas där man fick smälla ballonger, leta efter en boll i tre hinkar fulla med maskar, ödleslem och en hink med spindlar i. Jösses vad tjejerna skrek! Urkul!  Sista stationen var inte så äcklig men de skulle balansera på en planka två och två och mellan sig hade de en boll som inte fick tappas. De höll i den med pannan... Varje station gav en ledtråd till skatten på bästa Fångarna på fortet temat. Det allra bästa var nog nästan att efter kalaset så städade vi och sen var vi klara! Tycker annars att just efterarbetet kan hänga över en i flera dagar om man är hemma för allting rörs upp. Nu tog det en timme rätt exakt!

Nu är det tre veckor innan det smäller igen och Linnéa fyller år! Hon vill också ha äckelkalas men jag tror nog att det får bli ngt lite tamare istället. Tror inte hennes känsliga kompisar klarar av såna här grejer. Prinsesstema kanske mer är passande eller farliga djur eller maskerad eller eller eller. Märks det att jag gillar att planera kalasen mer än det faktiskt genomförandet;)

Nu är det nog bäst att jag sliter mig härifrån innan jag bränner vid grytan för andra gången idag. Den har redan en liten rökt ton:(

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards