Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Fia - 26 januari 2009 15:49

Idag har ju jag en kort dag på jobbet så jag skyndade mig hem därifrån strax före ett. Handlade lite snabbt så jag skulle få lite lunch innan jag hämtade Emma och Axel på skolan. Käkade ännu snabbare samtidigt som jag packade väskan med mellanmål(korv med bröd) och iväg till (o)hängbroparken. På vägen hämtade vi upp LInnéa och Ida. Där tillbringade vi ett par timmar med att gunga, åka pulka/snowracer/stjärtlapp. Nu är vi hemma igen och barnen tar igen sig lite framför film resp dataspelet. Det är nog min nya strategi. Om jag kör slut på barnen utomhus så får jag en lugn stund hemma sen;) Det fungerar iaf i några minuter!

Ikväll är det dags för föräldramöte igen ang skolan och situationen som råder där. Får se vad det ger. Ingen från skolan är representerade ännu utan vi kollar läget. Jag har faktiskt ingen aning hur det är där nu. Emma säger att det är lugnare och hon är ffa lugnare och mår bättre nu än förr. Det är huvudsaken för mig. Undervisningen får hon hemma iaf så hon missar ingenting där men visst blir man ganska brydd när man pratar med andra föräldrar som berättar att deras ettor har tre läxor i veckan och att dessa läxor verkligen kollas upp på individnivå... Nu är jag ingen talare för just läxor. Det är inte det som präglat min undervisning om man säger så men Wilma tex förväntas kunna hela additionstabellen up till tio innan påsk.... Kravet från vår skola är att barnen ska kunna tio-kompisarna innan årets slut... Det är rätt stor skillnad! Men Emma är rätt duktig i matte fortfarande och läsningen kommer med stormsteg så det blir nog bra med den saken också.

Vet ni förresten hur mycket man använder en tumme? Jag har aldrig funderat på det förrän jag fick ont i tummen i förrgår. Då gjorde det lite ont och jag var stel men ingen större fara. Igår gjorde det lite mer ont men helt hanterbart ändå och hanterbart är det väl idag med men tummen gör ONT idag och har svullnat upp till 1,5g sin vanliga storlek. NU vet jag hur mycket man använder den för varenda gång jag gör det så gör det som sagt var ont. Det onda verkar sitta i leden så jag antar att det är den som blivit inflammerad. Blir det värre får jag väl trava iväg till farbror doktorn antar jag men jag som tycker att förlossningsmärtor är hanterbara(utom precis i slutet) tycker inte att detta är så värst mkt att bråka om:)


Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards