Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Fia - 25 januari 2009 20:00

I morse när jag vaknade hade jag inga förhoppningar om vare sig positivt eller negativt idag och jag måste säga att det nog blev en rätt bra dag idag. Maken har ju varit iväg med sina kompisar och mekat med bilen och det verkar dröja för barnen sover och han är inte tillbaka än! Jag passade på att ringa Anso och kolla om hon hade några planer. Kände mig lite sällskapssjuk och hon var ju okcså gräsänka:) Hon kom hit och så gick vi tillsammans till högarna för att åka lite pulka. Det tog nog en timme bara att ta sig dit idag. Det går inte fort när man har Ida med sig som heller inte vill åka pulka! Sen var det ju rätt blött också... Nåja vid kyrkan åkte ungarna några ggr på tingshögen och Anso och jag slog oss i slang med de hundägare som kom förbi. Trevligt! Man lär sig massor av att prata med hundägare- om hundar då! 

När ungarna kände sig redo att fortsätta till den egentliga backen knatade vi vidare och vi hann inte ens fram innan LINnéa kom och sade att hon var hungrig:) Vi fikade och åkte några vändor i backen innan vi vände hemåt igen. Fanny kom och sade att hon var kissnödig. På Fannyska språket innebär det att hon kissat på sig:) Ida hade okcså kroknat och var mest bara ledsen och Wilma var blöt inpå bara skinnet. Fannys skor var nog det blötaste som jag varit med om okcså. Väl hemma var det klädombyta och Wilma och Fannys overaller/sko fick åka ner i pannrummet. Det rann om dem! Får nog inse att jag kan vara nöjd med mina ungars kläder. Alla var torra, varma och goa när de kom hem trots att det var 10cm BLÖT slask som vi travat runt i i 3timmar! Ida var torr om fötterna men lite kall dock. Jag får nog anse att LInnéas overall som vi köpte för 100:- håller:D Länge leve name it säger jag! Har aldrig varit missnöjd med deras overaller men Idas Remu är precis lika bra!

Hemma igen värmde vi upp oss(nåja, huset är rätt kallt faktiskt!) och ffa vilade upp oss en stund. Anso och jag snackade lite skit och hon klarade en sak som jag fastnat på på tvspelet! Tack Anso! Nu har jag klarat den leveln men kommer sakna den testosteronstinna grisen:D När alla började bli hungriga igen så bar vi iväg till MAx och käkade. Nu sover alla barnen som grisar i sängen. Tänk vad lite frisk luft kan göra för sömnen och det var väldigt skönt att få komma ut och få röra på sig tyckte jag.

Av Fia - 25 januari 2009 10:48

Jösses vad det var svårt att få tag på små geriler den här tiden på året. Det är så typiskt mig att jag bestämmer mig för ngt vid helt fel tid på året. Jag har mailat otaliga uppfödare och föreningar och förbund och sällskap men det är svårt att få ngn som är leveransklar nu. Visst kan man boka en som föds på Emmas födelsedag för det är ju kul i sig men sen är 6 veckor en evighet om man är åtta år!  Jag letar vidare men buren, spånet, leksakerna och allt finns klart och jag längtar. Just nu står mitt hopp till en uppfödare som har bebisar som föddes i mitten av januari. Det var tre svarta och en nutmeghane.

Igår var vi en vända till Enköping och lånade farmors tvättstuga. De tär så smidigt när det finns stora maskiner som man kan knö in mattor och täcken och vårt jättestora madrassfodral till vår dubbelsäng. Kändes välbehövligt efter sista tidens sjukor vi haft. Sen är det svårt att slå känslan av att lägga sig i en säng som du vet är nytvättad och med rena lakan!

Det händer inte så våldsamt mycket just nu. Barnen är friska(hyfsat iaf), jag jobbar och Maken likaså. Emma fyller åtta snart, på torsdag så det är väl det som vi ser fram emot just nu och kalaset på fredag! Emma ska ha ett äckelkalas har hon bestämt så det blir lite fångarna på fortet stuk över det hela med äckliga  grejer som ska klaras av för att få ledtrådarna till skatten;) Ska bli kul!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards