Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Fia - 8 januari 2009 17:32

fast vad vattnet egentligen består av vill jag inte berätta;) Ida är äntligen frisk men det är INTE kul när hon kräks varenda natt i alldeles för många dagar. Inte blir det bättre när det är hon för hon kladdar ju ner allting som är runt omkring henne om man itne är sprintlöpare och ja gkan lova att Maken har nog slagit Ben Johnsons dopningsrekord med råge vissa nätter när han flugit ur sängen och in till Ida för att sticka dit skålen INNAN hon messar mer allting inkl sig själv:D Undra om den sporten finns. Upp ur sängen med en liten skål för att hinna stoppa kräkningarna från att hamna i sängen? Puh jobbigt att säga namnet i såna fall... Hmm Kräksprinten kanske låter bättre;D Jag är iaf djupt impad av makens snabbhet. Själv var jag med först vändorna men sen fick han klara sig själv från 2-snåret. Jag skulle ju upp och jobba dagen efter- han var ledig med barnen och kunde sova!


Ja, nu ha rjag börjat på det nya jobbet(IGEN!). Det verkar helt okej faktiskt. Folk är jordnära, trevliga, lätta att få kontakt med så det ska nog bli bra. Rätt många bor på landet och det har ju jag med så det har varit lätt att smälta in. Det är nog ingen skola för stadssnobbar direkt... många diskussioner om mjölkning, kalvar och kalvning, slaktrutiner och sånt. Fast fördelen är ju förstås att man får se dessa underbara djur! Jag vill hälsa på hos kalvarna jag men har inte fått sällskap dit än. Liiiite svårt när man inte vet vilken av alla ladugårdar du ska in i och sen är det ju ett skobad man ska gå igenom som jag inte vet var det är... Nåja, det hinns nog med! Det värsta är ju att alla förutsätts ha djur, egna sådana alltså och jag ligger lite i lä där kan man lugnt säga. Ett marsvin hade liksom räckt men jag har ju ingenting... En kanin kanske??? Fast det är lite tråkigt tycker jag som vill ha sällskapsdjur! Nä. det får nog fortsätta vara torka på djurfronten några år till trots allt.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards