Direktlänk till inlägg 22 november 2008

Övernattning

Av Fia - 22 november 2008 17:32

Idag ska Linnéas kompis M sova över hos oss. Ska bli spännande att se hur det ska gå. Hon har aldrig sovit över här eller ngn annanstans heller för den delen förrut och hennes mamma och pappa är inte hemma. De är iväg på galej och kvar hemma är lillasyster och mormor. Mormor är dessvärre trots sin rätt ringa ålder(65?!?! pensionär är hon iaf) synnerligen lomhörd och hör vare sig ringklocka eller telefon:D Som sagt, det ska bli spännande och se om de sover. Tjejerna verkar iaf rätt ivriga för när M kom vid tretiden hade de våldsamt bråttom isäng för pyjamasarna åkte på på direkten och sen dess har de förberett sig för sängen.


Nu dock är det paus i det för en film som jag satte på för att hinna laga mat(pizzan är i ugnen!). Det var tydligen inte så spännande med Djungelboken för nu har de börjat dammsuga och hunnit bli osams om vems tur det är... Lugn bara lugn säger jag för det finns ett helt hus att dammsuga XD. Att låta iaf mina barn hålla på med hushållssysslor brukar inte kännas så bra men vad kan hända när man dammsuger???? Jag antar att det nog inte är finare än innan och de har säkert lyckats hitta på ngt sätt att göra saken värre även om min fantasi inte kan komma på hur...


Jo jag vet!!!! M kom precis och berättade att en strumpa o´åkt in i dammsugaren och de letar efter den.... I dammpåsen!!! visste att det var för bra för att vara sant:/


För övrigt så måste jag komma med en rekommendation. OM ni har tre barn och endast en liten tvättmaskin(4kg) och plats för två maskiner att hängtorka samtidigt i en källare där det tar minst två dagar att torka så skaffa inte inneboende! Herrejösses vad det är kaos i tvättstugan! P vår inneboende har tvättat i ett par dagar och jag har innan dess inte haft tid så inte en maskin har rullat på säkert fem dagar. Lägg då till att överdraget i soffan råkat ut för en olycka och att vaxdukarna är slut så det går dukar på löpande band i köket så får ni en ide´om hur det ser ut. Alla tre tvättkorgar är totalt överfulla och då har jag inte ens tömt uppe:( Inge kul alls! Mitt fel iofs som inte tvättat men men.  Tur att jag är ledig måndag och tisdag också så jag ska nog hinna ner till botten i alla korgar innan dess även om det just nu känns lite väl övermäktigt.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards