Alla inlägg den 29 september 2008

Av Fia - 29 september 2008 10:53

Imorse när jag vaknade var det hela tre grader varmt ute! Det är ju nästan dags att ta fram vinterkläderna men det kan väl inte stämma. Var det inte sommar förra veckan??? Jag har inte ens fått tag på fodrade gummikläder som dagis anser hör till standardklädseln. Det är slut överallt så det innebär väl att jag som alltid är för sent ute. Kikade dock in på Lindex hemsida och där fanns det iaf så det räcker till småtjejerna. Emma behöver inte såna kläder längre:) Mössor och sånt bör man väl också packa upp antar jag eftersom barnen fryser på morgnarna men det får vänta för nu håller jag på att packa sommarkläder... Hjälp vad skönt det ska bli med en veckas semester! Sol, bad för barnen iaf och härlig värme så man kan tanka lite vitamin D under en vecka. Inga måsten heller utan det enda man behöver göra är väl att klä på sig på morgonen och sen bara vara tillsammans med familjen. Det behövs kan jag säga! Det har varit rätt slitit att inte ha semester i somras tillsammans utan bara vara ensam med barnen hela tiden. Tid för Mårten och mig bara kommer jag inte ens ihåg när vi hade sist. Törs man hoppas att vi iaf kan få en kväll med barnvakt i Turklandet av svärmor eller nån sån??? Kanske inte men skönt ska det bli iaf utan träningar, möten, städmaraton. Nästan så jag ångrar att Ida fick följa med idag för hon har bevisat idag hur fel jag hade igår när jag skrev om henne. Idag har hon busat för tio dagar tillsammans. Hon fick återigen tag på märkpennan(vem lämnar den framme hela tiden????) och målade hela fönstret, ´fönsterkarmen och skåpet alldeles fullt samt en bok som låg på bänken och en tallrik som inte hunnit in i skåpet än. Skåpet är bortom räddning kan jag tyvärr meddela men det gick bort på allting annat utom boken så klart men det är väl inte hela världen. Det var ingen bra kokbok iaf:( Strumpbyxorna fick sig lite färg också men de är bruna och det syns inte såååå mkt på dem. Det får vara så nu. När hon var färdig med pennan gick hon lös på skafferiet och hällde ut lite saker där(mest flingor),"kokade kaffe", lekte råtta på brödet(hon har fått frukost två ggr idag men det räckte visst inte!) och avslutade med att gå ut i vardagsrummet och svepa ner alla kläder som jag hade vikt ihop men inte hunnit lägga undan än... Vad jag gjorde under tiden?!! Var nere i tvättstugan och hängde tvätt. En sketen maskin och hon hinner med allting ovanstående:( Ibland är jag lite less på min minsta dotter.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards