Alla inlägg den 8 september 2008

Av Fia - 8 september 2008 19:13

Sen Linnéa föddes har man ju stött på fler läkare än vad man borde göra på en hel livstid och är det något man lärt sig så är det att ta allting de säger med en stoooor nypa salt och sen får man tolka in vad man själv verkar vettigt och sen efter det bilda sig en egen uppfattning. Skulle man tro på allting de sade så hade Linnéa dött flera gånger om(rollen som Jesus var väl upptagen va?!?!), hon skulle ha varit helt skadad vid födseln och hon borde ha den och den sjukdomen eller varöfr inte vara helt frisk. Hon har fått fler diagnoser, eller försök till diagnoser än de flesta och man kan ju bara undra när man får två eller fler diagnoser för samma symptom om läkarna verkligen läser samma böcker och går samma utbildning? Jag undrar jag!


Idag var det iaf dags igen för en förvirrande upplevelse på Ackis. Vi skulle träffa LKG-teamet för en bedömning av Linnéas svalginsufficiens(fint ord va?) Man får väldigt bra ordförråd om man tillbringar tillräckligt mkt tid på sjukhus iaf:D För det första ville de utreda om det var en dold gomspalt vilket det inte var och sen ville de se om det läckte ut massa luft genom näsan när hon pratar. Det gjorde det inte idag iaf men det var sannolikt att det kunde göra det när hon var trött. Hon fick träffa logopeder, foniatriker, käkkirurger och plastikkirurger och det enda som konstaterades var att hon inte behövde komma tillbaka förrän om fyra år eller när hon ville operera sitt lilla öra. Det tog dem tre timmar att konstatera detta som jag redan kunde tala om innan jag åkte i morse. Nåja, jag fick tillbringa några timmar med bara Linnéa iaf även om jag nog själv hade valt en trevligare miljö;)

En nyhet kom dock upp iaf. När vi för 1,5år sen träffade genetikern så fick vi ju höra att Linnéa med största sannolikhet inte har Goldenhaars syndrom eftersom hon itne hade problem med ryggen. Idag fick vi höra att iom muskelsvagheten i den drabbade sidan så klassas hon in i den kategorin iaf men det var det ingen som upplyst mig om så det fick jag veta bara appropå allting. Tur att det var jag som var där och inte Mårten eller för all del de flesta föräldrar. För mig är hon bara Linnéa och jag struntar i diagnoser hit eller dit men tom jag reagerade idag när det bara blev kastat i ansiktet, dessutom med ett leende ung som att det var kul!

Läkare är ett släkte för sig. Många är underbara och en del levande katastrofer men oavsett är det ganska förvirrande för en vanlig mamma att umgås med dem för mkt!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards