Direktlänk till inlägg 29 augusti 2008

Denna dagen- ett liv

Av Fia - 29 augusti 2008 14:56

 Idag har jag varit ledig från jobbet efter de sista veckornas heltidsarbete trots att det bar aär halvtidslön i kuvertet. Jag passade på att följa med Emma till skolan en dag, eller iaf halv dag eftersom hon haft det lite kämpigt med kompisar och så. Hon har varit otroligt ledsen och alla har väl inte varit så snälla mot henne heller. Idag följde jag med och om varje dag är som idag så förstår jag att hon är trött. De allra flesta barn sitter ner och gör det som de har blivit tillsagda även om det är betydligt mer spring än på lektionerna i högstadiet. Det förstår jag mer än väl men att fyra killar så totalt dominerade all tid och volym?!?!?! Ffa så är det väl två som är riktigt jobbiga på ren svenska och två som hänger på men jag beundrar lärarens tålamod. Mitt tröt när läraren försökte läsa en bok för barnen och tre av killarna stör så mkt att det inte hörs vad hon läser när hon lyckas läsa ngt öht! Jag sade till den värsta av killarna med VÄLDIGT bestämd blick och skärpa i rösten att om han inte kunde sitta still och vara tyst kunde han få komma och sitta bredvid mig... Han satt som ett ljus kan jag tillägga tills han tog sin tillflykt till ett hörn av klassrummet men han störde ingenting mer! Han tittade lååååångt efter mig när jag gick hem och det var inte kärlek i den blicken;) Det var nog första gången som han mötte sin överman tror jag.

Vad gäller kompisfrågan så har Emma och jag bestämt att vi ska försöka styrain hennes lek mot andra kompisar som är lite snällare så kan de som inte är så snälla leka tillsammans. Vissa av tjejerna har det där tonårsmanéret med blickar, suckar och sånt som jag aldirg kunnat med och tydligen inte Emma heller. Visar vilken förståndig tjej hon är om du frågar mig:D

Vad gäller fotboll och match så kommer det inte bli ngn nu men däremot i början av september. Åttonde om jag inte min´ns fel. Emma är bjuden på cirkus med pojkvännen Arvid och hans föräldrar och dagen innan åker vi till Köping och sover där för svärmor fyller år. Vill man veta Emmas träningar och matcher kan man gå in på www.laget.se och söka på gusk och sen klicka på f01. Då kommer alla tider upp. Samma gäller gymnastiken för övrigt med där söker man på uppsalaflickorna och sedan ufbas1 eller nåt sånt.

Nu önskar jag alla en trevlig helg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards