Alla inlägg den 25 augusti 2008

Av Fia - 25 augusti 2008 19:17

Idag var det dags för fotbollsträning. Det är Yrsadagarna nu i helgen då det är massor med folk och många matcher och för första gången är det Emmas tur att vara med och spela match. Ska bli spännande att se hur laget spelar när de får lite motstånd. Jag är ju om sanningen ska fram lite för tävlingsinriktad så jag är spänd på att se om laget är sämre eller bättre än andra sjuåringar. Sjukt? Javisst men jag skyller på att jag själv aldrig spelat match eller tävlat mot andra. Sport är och kommer aldrig bli min grej. Däremot är det med glädje som jag ser Emmas intresse för det mesta i sportväg. Vi har denna termin fått begränsa henne lite mer än vad hon skulle vilja. Hon har gymnastiken ett par ggr i veckan och fotbollen en gång plus då matcher som väl inte direkt kommer minska. Simningen har hon fått sluta med eftersom hon trots allt klarat simkunnighetstestet med bravur.

 Det är nog som det är ändå med träningar. Det är måndagar, tisdagar, torsdagar och lördagar som det är träning på. Vi tyckte vi hade fått ihop terminen så bra efter förra terminens kaos med bara tre dagar men då dubbla aktiviteter istället. Då kommer Linnéas gymnastik och byter dag:[  Nåja, sånt är livet ibland!Idag var det också föräldramöte med laget. Nu kommer alla dessa aktiviteter upp även här. Det ska fixas parkeringsansvariga och det ska bakas dit och stå i kiosken dit och sen dessa för****ade lotter. På gymnastiken är det bara städningen än så länge tack och lov! För er som provat så kan jag rekommendera den sporten. Det är tokmkt träning(iaf i satsningsgrupperna) men allting är billigt! En träningsdräkt, träningsoverall och springskor(beroende på träning) är väl typ det som behövs:D Sånt gillar jag! 
Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards